GEP0635 Climate Change CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0635 İklim Değişikliği İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ
Dersin Amacı: Öğrenciler, iklim kriziyle ilgili iletişim sorunlarını çok boyutlu bir bakış açısıyla ele alabilecek; stratejik iletişim yapabilmek ve çeşitli kanallar aracılığıyla etkili iletişim kurmak için gerekli temel bilgileri öğreneceklerdir. Böylece öğrencilerin bireysel, kurumsal ve toplumsal ölçekte dönüşüm sağlamaya yönelik farkındalık, bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir,
2) İklim değişikliğinin nedenlerini farklı boyutlardan anlayabilir,
3) İklim değişikliğinin etkilerini sosyolojik, kültürel ve psikolojik perspektiflerden tartışabilir,
4) İklim bilimcilerin iklim değişikliği iletişiminde karşılaştıkları zorlukları analiz edebilir,
5) İklim değişikliği iletişiminin teorik temellerini tartışabilir,
6) İklim değişikliği iletişimi üzerine vaka analizleri yapabilir,
7)İklim değişikliği iletişim araçlarını öğrenebilir: görseller, hikâye anlatımı, oyunlar, filmler, etkinlikler, reklamlar, savunuculuk, yeni medya
8) İklim değişikliği aktivizmi hakkında bilgi sahibi olabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin iklim değişikliği iletişimi konusunda derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar. İklim değişikliğinin sosyolojik, kültürel ve psikolojik boyutları ele alınarak, stratejik iletişim araçları ve yöntemleri (görseller, hikâye anlatımı, medya) tarşılacaktır. Ayrıca, iklim değişikliği iletişiminde karşılaşılan zorluklar, küresel anlaşmalar ve iklim aktivizmi gibi önemli konular tartışılacaktır.

Bu dersin öğretme yöntemleri arasında ders anlatımı, tartışma ve vaka analizleri bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı
1) Derse giriş, dersin tanıtılması
2) Sürdürülebilirlik kavramına genel bir bakış, iklim değişikliğinin sürdürülebilirlik problemi olarak ele alınması
3) İklim değişikliğine derinlemesine bir bakış: Nedenler; sonuçlar; kültürel, psikolojik ve sosyal perspektifler. Küresel düzeydeki ilerlemeler: Küresel anlaşmaların neden önemli olduğunu anlamak; UNFCCC, Paris Anlaşması ve IPCC'yi incelemek.
4) Daha sürdürülebilir bir dünya için ne yapabiliriz? Karbon ayak izini hesaplama. Sınıf içi aktivite
5) İletişim nedir? İklim değişikliği iletişimi ile ilgili disiplinler: Çevre iletişimi, risk iletişimi, bilim iletişimi. Sınıf-içi aktivite
6) İklim değişikliği iletişiminde kaynak: Bilimsel organizasyonlar/kişiler, şirketler, STK'lar ve hükümetlerin bakış açısından bir inceleme.
7) İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı
8) Ara sınav
9) İklim değişikliği iletişiminde alıcı: İklim krizi mesajlarında hedef kitle kimdir, nasıl belirlenir? Sınıf-içi aktivite
10) İklim değişikliği iletişiminde kanallar: Geleneksel ve sosyal medya, etkinlikler, filmler, reklamlar, oyunlar.
11) İklim aktivizmi
12) Sanat ve bilim aracılığıyla iklim değişikliği iletişimi
13) İklim değişikliği ve yaratıcılık
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moser, S. C. & Dilling, L. (2007). Creating a climate for change: Communicating climate change and facilitating social change
Other resources will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 4
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 3