GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0378 | Sürdürülebilir Yetenek Yönetimi ve İnovasyon | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ |
Dersin Amacı: | Bu ders çerçevesinde yetenek kavramı, yetenek yönetimi ve yetkinlik yönetimi ikonuları işlenecektir."Yetenek Savaşları"nın yaşandığı günümüzde İşletmenin stratejik hedeflerine ve sürdürülebilirlik hedeflerine başarılı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olan yetenekli çalışanları bulmak, işletme içinde tutmak ve bağlılık yaratmak için dinamik ve bütünsel bir süreç olarak yetenek yönetimine nasıl yaklaşılacağı anlatılacaktır. Bununla birlikte inovasyonun ve yeniliklerin insan kaynağının yetenek yönetimi kapsamında nasıl değerlendirildiği ve işletmelerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl teşvik ettikleri örnek olaylar vasıtasıyla tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sürdürülebilir işletme ile diğer işletmeler arasındaki farkları analiz edebilir. Sürdürülebilirlik yönetimi unsurlarını tanımlar. İşletmelerde sürdürülebilirliğin anlaşılması için sürdürülebilirlikte önem arz eden iç ve dış dinamiklerini analiz edebilir. Yaratıcılık ve inovasyonu teşvik eden temel yönetim rollerinin ve fonksiyonlarını tanımlayabilir İşletmelerdeki yetenek yönetimi süreçlerini yorumlar. Yetenek Yönetimi ile alakalı teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilir. |
Bu ders çerçevesinde yetenek kavramı, yetenek yönetimi ve yetkinlik yönetimi ikonuları işlenecektir."Yetenek Savaşları"nın yaşandığı günümüzde İşletmenin stratejik hedeflerine ve sürdürülebilirlik hedeflerine başarılı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olan yetenekli çalışanları bulmak, işletme içinde tutmak ve bağlılık yaratmak için dinamik ve bütünsel bir süreç olarak yetenek yönetimine nasıl yaklaşılacağı anlatılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş- Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma Kavramlarına, Yetenek Kavramına, İnovasyon Kavramına Genel Bakış | |
2) | Sürdürülebilir İşletme Kavramı, Kurumsal Sürdürülebilirlik Kavramı | |
3) | Örgüt Kültürü ve Sürdürülebilirlik | |
4) | Liderlik ve Sürdürülebilirlik | |
5) | Yeni Yüzyılda Yönetim ve İnovatif Liderlik/ Yenilikçi Bir Liderde Olması Gerekenler | |
6) | İnovasyon ve Sürdürülebilirlik | |
7) | Ara Sınan | |
8) | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Sürdürülebilirlik | |
9) | İKY Fonksiyonlarının Yetenek Yönetimi ile ilişkisi | |
10) | Sürdürülebilir İnovasyon ve Sürdürülebilirlik Kültürü | |
11) | Sunumlar | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Tüm dersin toparlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Sustainability Management Steven Cohen 2011, ebook Columbia University Press Handbook Of Sustaınabılıty Management Christian N Madu; Chu-hua Kuei 2012 World Scientific Süreklilikten Sürdürülebilirliğe: Bir Kurumsal Sürdürülebilirlik Yolculuğu İzel Levi Coşkun 2021 Artisan Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Sustainability Management Steven Cohen 2011, ebook Columbia University Press Handbook Of Sustaınabılıty Management Christian N Madu; Chu-hua Kuei 2012 World Scientific Süreklilikten Sürdürülebilirliğe: Bir Kurumsal Sürdürülebilirlik Yolculuğu İzel Levi Coşkun 2021 Artisan Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 133 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 5 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
7) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme. | 3 |