İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4515 | İşveren Markası ile Kurumsal İtibar Yaratma | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ |
Dersin Amacı: | Bir marka oluşturmak ve yönetmek, pazarlamanın stratejik ve kritik bir işlevidir. Güçlü markaları yöneten kurumlar başarılı finansal sonuçlara, tüketici sadakatine ve önemli rekabet avantajlarına ulaşıyor. Bu rekabet avantajının elde edilmesinin ve sürdürülebilir hale getirilmesinin en önemli anahtarlarından biri olan işveren markası süreci, tüm departmanlardaki işleyişin birlikte ilerlediği bir yönetim stratejisidir. Kurumların sürdürülebilirlik raporlarında işveren markası boyutlarının nasıl ele alındığı, insan kaynakları süreçleri, işgücünü etkileyen insan hakları uygulamaları ve bu uygulamalara ilişkin sosyal performans göstergeleri arasındaki ilişkilerin ortaya konulması bu ders kapsamında ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda - Öğrenci, işveren markası süreci ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. - Öğrenci, stratejik işveren markası yönetiminin temel ilkelerini ve sürecini öğrenecek - Öğrenci, İşveren Markası sürecinin de katkısıyla performansı ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. - Öğrenci, İşveren Marka Yönetimi kapsamında spesifik sorun ve zorluklara yönelik çözümler tasarlayacaktır. |
Dersin öğretim yöntemleri Anlatım, Bireysel Çalışma, Konuk / Uzman Daveti,Okuma, Örnek Olay İnceleme şeklindedir. Bu derste rekabet avantajı sağlamak ve sürdürülebilir kılmak için vazgeçilmez olan işveren markası kavramı ve stratejileri detaylı olarak incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve İşveren Markasına İlişkin Temel Kavramlar | |
2) | İşveren Markalamada Yönetsel Yaklaşımlar | |
3) | İşveren Markası Yaratma Süreçleri | |
4) | Kurumsal İtibarın Temel Kavramları ve İşveren Markasıyla İlişkisi | |
5) | İşveren Markası ve İletişim | |
6) | Çeşitlilik Yönetimi ve Katılım | |
7) | Yetenek Yönetiminde İşveren Markasının Rolü | |
8) | İşveren Markası ve İK Verimliliği Çalışmaları | |
9) | ara sınav | |
10) | Kurumlarda İşveren Markası Algısı | |
11) | Kurumlarda İşveren Markası Algısı/örnek olaylar ile | |
12) | sunum | |
13) | sunum | |
14) | sunumlar ve genel toparlama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1 Sustainable Human Resource Management: Transforming Organizations, Societies and Environment Budhiraja, Sunil; Yadav, Satbir 2020 Springer 2 Recruitment Advertising as an Instrument of Employer Branding: A Linguistic Perspective Jolanta Łącka-Badura 2015 Cambridge Scholars Publishing 3. Sustainable employer branding : guidelines, worktools and best practices Parment, Anders 2009 4. Employer Branding for Competitive Advantage : Models and Implementation Strategies Geeta Rana, Shivani Agarwal, Ravindra Sharma 2021 CRC Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 4 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 2 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 3 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 5 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 5 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 4 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 4 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 4 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 3 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 4 |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |