PHAR4103 Pharmaceutical Technology Laboratory IIIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ECZACILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ECZACILIK
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PHAR4103 Farmasötik Teknoloji Laboratuvarı III Güz 0 4 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİLBE ÇEVİKELLİ
Dersin Amacı: Parenteral, oküler, oftalmik, otik preparatların ve katı dozaj şekillerinin tasarım, üretim ve kalite kontrol uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Parenteral, oküler, oftalmik, otik preparatların ve katı dozaj şekillerinin tasarım, üretim ve kalite kontrol uygulamalarının öğrenilecektir.

Dersin İçeriği

Parenteral, oküler, oftalmik, otik preparatların ve katı dozaj şekillerinin tasarım, üretim ve kalite kontrol uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Ders öğretim yöntemleri konu anlatımı ve bireysel çalışma şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Laboratuvar Demonstrasyonu I Laboratuvar Föyü
2) Enjeksiyonluk Preparatlar Laboratuvar Föyü
3) Büyük Hacimli Parenteral Preparatlar I Laboratuvar Föyü
4) Büyük Hacimli Parenteral Preparatlar II Laboratuvar Föyü
5) Oftalmik Preparatlar Laboratuvar Föyü
6) Nazal Preparatlar Laboratuvar Föyü
7) Otik Preparatlar Laboratuvar Föyü
8) Vize Laboratuvar Föyü
9) Laboratuvar Demonstrasyonu II Laboratuvar Föyü
10) Farmasötik Tozlar Laboratuvar Föyü
11) Farmasötik Granüller Laboratuvar Föyü
12) Kapsüller Laboratuvar Föyü
13) Tabletler Laboratuvar Föyü
14) Tablet Kontrolleri ve Disolüsyon Çalışması Laboratuvar Föyü
15) Final Sınavı Laboratuvar Föyü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture Slides
Voigt Pharmaceutical Technology
Ansel's Drug Delivery
Diğer Kaynaklar: Lecture Slides
Voigt Pharmaceutical Technology
Ansel's Drug Delivery

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Laboratuvar 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eczacılık alanındaki sorunları saptama, sentez yaparak bu sorunlara yönelik hipotez oluşturma ve çeşitli gözlemsel, deneysel ve klinik yöntemler kullanarak çözüm üretebilme becerisi kazanır.
2) Eczacılık ile ilgili bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme; bunları ve sonuçlarını, arkasındaki delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. Nicel ve nitel veri toplama, ilaç geliştirme, farmakolojik testler ve klinik çalışmalarda kullanılan yöntemlerde bilgi ve beceri kazanır.
3) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü, yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda İngilizceye hâkim olur. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip, insani değerlere ve hasta haklarına saygılı bir şekilde çalışır. Klinik çalışmalar ve hasta gizliliği konusunda etik ilkelere bağlı kalır.
4) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. İlaç geliştirme ve üretim süreçlerinde kullanılan teknikleri öğrenir ve bu konuda bilgi ve beceri kazanır. Farmasötik bilimler, farmakoloji ve klinik eczacılık alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenir ve bu teorilerle uygulamalar arasında bağlantı kurabilir.
5) Bilgisayar sistemleri ve farmasötik veri tabanlarını etkin bir şekilde kullanarak ilaç geliştirme, hastalıkların teşhisi ve tedavisine yönelik sorunlara çözüm bulabilir. Bilimsel literatürü araştırır, bilgiye ulaşır ve eczacılık ve ilaç teknolojisi alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. Ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarını fark eder ve bu sorunlara bilimsel bir yaklaşımla çözüm üretir.
6) Bağımsız çalışabilme, karar alabilme ve projeleri yönetebilme becerisi kazanır. Sağlık ekibinin bir parçası olarak sorumluluk alır ve disiplinlerarası çalışmalara etkin bir şekilde katkı sağlar. Bu kazanımlar, eczacılık mesleğinde gerekli bilgi, beceri ve etik değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır.