İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4338 | Tazefikir-Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere yaratıcı düşünme ve inovasyon süreçlerine dair temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilerin farklı düşünme stillerini ve yaratıcılık tekniklerini anlamalarına, problem çözme ve yenilikçi fikirler üretme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yaratıcı düşünmenin temel kavramlarını ve prensiplerini anlar ve açıklar. 2. Yaratıcı düşünme tekniklerini tanımlar ve uygular. 3. İnovasyon süreçlerini ve stratejilerini anlar ve değerlendirir. 4. Farklı düşünme stillerini tanımlar ve bu stilleri farklı durumlarda kullanabilir. 5. Yaratıcılık ve inovasyonu teşvik eden bir ortamın nasıl oluşturulacağını anlar ve bu tür bir ortamı teşvik etmek için stratejiler geliştirir. 6. Karşılaştıkları problemlere yenilikçi çözümler üretme yeteneği kazanır. 7. Yaratıcı düşünme ve inovasyon süreçlerini grup çalışmalarında ve kişisel projelerde uygular. 8. Yeniliklerin takibini yapar ve bu doğrultuda mesleki içerikler üretir. |
Bu ders, yaratıcı düşünme ve inovasyonun temel kavramlarını, tekniklerini ve süreçlerini ele alarak öğrencilerin bu becerileri uygulamalı şekilde geliştirmesini amaçlar. Ders kapsamında beyin fırtınası, tasarım odaklı düşünme, lateral düşünme gibi yöntemler incelenir ve öğrencilerin problemlere yenilikçi çözümler üretmesi sağlanır. Ayrıca, farklı düşünme stilleri analiz edilerek bireysel ve grup çalışmalarında nasıl kullanılabileceği üzerinde durulur. İnovasyon stratejileri ve yaratıcılığı destekleyen ortamların oluşturulmasına yönelik uygulamalar yapılır. Ders, teorik bilgilerin yanı sıra vaka analizleri ve projelerle desteklenerek öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmesine olanak tanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Yaratıcılık kavramına genel bakış | |
3) | Farklı düşünme stilleri | |
4) | Yaratıcı düşünme teknikleri | |
5) | İnovasyon kavramına genel bakış | |
6) | İnovasyon süreçleri ve stratejileri | |
7) | Yenilikçi fikirlerin geliştirilmesi | |
8) | Midterm Week | |
9) | Yenilikçi fikirlerin geliştirilmesi | |
10) | Yaratıcılığı teşvik eden ortamların oluşturulması | |
11) | Problem Çözme | |
12) | Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Uygulamaları | |
13) | Ders Konularının Tekrarı | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Design innovations for contemporary interiors and civic art / Luciano Crespi, editor. 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |