GEP1634 Tarımın Geleceğini KeşfetmekBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1634 Tarımın Geleceğini Keşfetmek Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MÜGE KESİCİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere tarımın insanlık tarihi boyunca gelişim aşamalarını aktararak geleceğe yönelik bir projeksiyon sunmaktır. Bununla birlikte günümüz teknolojilerinin ve olası gelecek senaryolarının tarımı nasıl etkileyeceği ve yönlendireceği hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ders sonunda öğrenciler edindikleri bilgiler ile geleceğin tarımını hayal ederek tasarlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci tarım tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
Teknolojinin tarıma olan katkısını kavrar.
Tarım devrimlerini öğrenir.
Tarımdaki teknolojik örnekleri öğrenir.
Tarım ve teknoloji ilişkisini kavrar.
Genetiği değiştirilmiş organizmalar hakkında bilgi sahibi olur.
Tarımda yapay zeka, GPS ve drone teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
Tarımın geleceği hakkında ön görü sahibi olur.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler tarımın gelişimsel tarihini öğrenip günümüz teknolojileri ile bu bilgileri harmanlayarak geleceğe dair öngörüde bulunacaktır. Bu kapsamda tarım tarihi, tarımsal devrimler, GD bitkiler, drone, yapay zeka ve GPS teknolojilerinin tarımda kullanımını öğrenecektir. Seralarda kullanılan teknolojilerin sunulacağı derste bitkilerin dilini anlamaya çalışacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve tanıtım yok
2) Tarım tarihi yok
3) Tarım devrimleri yok
4) Teknoloji ve Tarım ilişkisi yok
5) Gıda güvenliği ve GDO yok
6) Yeşil Biyoteknoloji yok
7) Tarımda Bilgi Teknolojileri yok
8) Ara sınav yok
9) Tarımda Yapay Zeka Teknolojileri yok
10) Tarımsal Üretimde Sera Teknolojileri yok
11) Konuşan Bitkiler yok
12) Tarımda GPS ve GIS Sistemleri yok
13) Öğrenci ödev sunumları yok
14) Öğrenci ödev sunumları yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ArtificiAl intelligence in Agriculture, CRC Press, 2022. Ed: Rajesh Singh
FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017.
Scientific papers
Diğer Kaynaklar: ArtificiAl intelligence in Agriculture, CRC Press, 2022. Ed: Rajesh Singh
FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017.
Bilimsel makaleler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 2 6 12
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.