İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0633 | Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR ÖZUYAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin genel olarak sürdürülebilir kalkınma kavramının ilkelerini anlamalarını, özel olarak ise çevre açısından çok yönlü düşünmelerini amaçlamaktadır. Bu ders, doğal sistemlerin, ekonominin ve toplumun bağlı olduğu doğal kaynakları ve ekosistem hizmetlerini sağlama yeteneğini korurken, insani gelişme hedeflerine ulaşmada düzenlenen Sürdürülebilir kalkınma kavramına odaklanmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, 'gelecek' faktörünün eklenmesiyle sürdürülebilirlik kavramından ayrılmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma birçok alt bölümü olan ana bir konu olmasına rağmen ders, özellikle çevre kalitesi bağlamında kavramın anlaşılmasına temel oluşturan bilgi ve becerileri kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Sürdürülebilir kalkınmanın ilkelerini ifade edebilir ve açıklayabilir 2.Sürdürülebilir kalkınmanın temel kavramlarını bilir. 3. Seçilen küresel konular ile sürdürülebilir kalkınma arasındaki ilişkiyi belirtir ve tanımlayabilir. 4.Çevre açısından temel küresel sorunları bilir. 5. Yukarıda belirtilen hedeflerin küresel anlamda mevcut durumunu açıklayabilir. |
Derse giriş Sürdürülebilir kalkınma göstergeler, hedefler ve küresel çabalar 1 Sürdürülebilir kalkınma göstergeler, hedefler ve küresel çabalar 2 Dönem Projesi Sürdürülebilir Üniversiteler Nüfus ve şehir Doğal kaynaklar, biyolojik çeşitlilik ve atıklar 1 Doğal kaynaklar, biyolojik çeşitlilik ve atık 2 Yiyecek ve Su İklim Değişikliği ve Enerji Dönem Projesi Temiz Üretim ve Tüketim Özet |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | yok |
2) | Sürdürülebilir KAlkınma 1 | Dersde verilecektir |
3) | Sürdürülebilir Kalkınma 2 | Dersde verlecektir |
4) | Dönem Projesi | |
5) | Sürdürülebilir Üniversiteler | |
6) | Nüfus ve Şehir | |
7) | Doğal Kaynaklar ve Biyoçeşitlilik | |
8) | Doğal Kaynaklar ve Biyoçeşitlilik | |
9) | Atık | |
10) | Su | |
11) | Gıda | |
12) | Dönem Projesi | |
13) | İklim Değişikliği ve Enerji | |
14) | Temiz Üretim ve Tüketim |
Ders Notları / Kitaplar: | NA |
Diğer Kaynaklar: | NA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 6 | % 20 |
Projeler | 6 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 52 | 728 |
Uygulama | 6 | 12 | 72 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 64 | 896 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 14 | 96 | 1344 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 3046 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |