GEP0633 Environment and Sustainable DevelopmentBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0633 Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PINAR ÖZUYAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin genel olarak sürdürülebilir kalkınma kavramının ilkelerini anlamalarını, özel olarak ise çevre açısından çok yönlü düşünmelerini amaçlamaktadır. Bu ders, doğal sistemlerin, ekonominin ve toplumun bağlı olduğu doğal kaynakları ve ekosistem hizmetlerini sağlama yeteneğini korurken, insani gelişme hedeflerine ulaşmada düzenlenen Sürdürülebilir kalkınma kavramına odaklanmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, 'gelecek' faktörünün eklenmesiyle sürdürülebilirlik kavramından ayrılmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma birçok alt bölümü olan ana bir konu olmasına rağmen ders, özellikle çevre kalitesi bağlamında kavramın anlaşılmasına temel oluşturan bilgi ve becerileri kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Sürdürülebilir kalkınmanın ilkelerini ifade edebilir ve açıklayabilir
2.Sürdürülebilir kalkınmanın temel kavramlarını bilir.
3. Seçilen küresel konular ile sürdürülebilir kalkınma arasındaki ilişkiyi belirtir ve tanımlayabilir.
4.Çevre açısından temel küresel sorunları bilir.
5. Yukarıda belirtilen hedeflerin küresel anlamda mevcut durumunu açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Derse giriş
Sürdürülebilir kalkınma
göstergeler, hedefler ve küresel çabalar 1
Sürdürülebilir kalkınma
göstergeler, hedefler ve küresel çabalar 2
Dönem Projesi
Sürdürülebilir Üniversiteler
Nüfus ve şehir
Doğal kaynaklar, biyolojik çeşitlilik ve atıklar 1
Doğal kaynaklar, biyolojik çeşitlilik ve atık 2
Yiyecek ve Su
İklim Değişikliği ve Enerji
Dönem Projesi
Temiz Üretim ve Tüketim
Özet

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş yok
2) Sürdürülebilir KAlkınma 1 Dersde verilecektir
3) Sürdürülebilir Kalkınma 2 Dersde verlecektir
4) Dönem Projesi
5) Sürdürülebilir Üniversiteler
6) Nüfus ve Şehir
7) Doğal Kaynaklar ve Biyoçeşitlilik
8) Doğal Kaynaklar ve Biyoçeşitlilik
9) Atık
10) Su
11) Gıda
12) Dönem Projesi
13) İklim Değişikliği ve Enerji
14) Temiz Üretim ve Tüketim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: NA
Diğer Kaynaklar: NA

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 6 % 20
Projeler 6 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 52 728
Uygulama 6 12 72
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 64 896
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 14 96 1344
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 3046

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.