REK5214 Stratejk Reklam&Marka İletişimi YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK VE MARKA İLETİŞİMİ YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5214 Stratejik Reklam ve Marka İletişimi Yönetimi Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK
Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin stratejik reklam yönetimi teorilerini, kavramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını kavramalarını ve kullanabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin farklı kategoriler ve hedef kitleler için gerekli ve etkili pazarlama iletişimi taktiklerini öğrenmeleri ve uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Reklamda ve tutunma sürecinde farklılaşmayı analiz edebilecek
2. Stratejik plan geliştirebilecek
3. Mesaj yaratma ve planlama sürecini yönetebilecek
4. Yaratıcı taktikleri değerlendirebilecek ve uygulayabilecek
5. Reklam ve diğer araçları bütünleşik olarak kullanabilecek

Dersin İçeriği

Bu derste etkili bir reklam kampanyası için gerekli koşullar tanımlanıp, değerlendirilecektir. Stratejik planlama sürecine dahil olan hedef kitle belirleme, hedef kitleyi anlama, yaratıcı mesaj yaratımı, yaratıcı taktikler gibi adımlar analiz edilecek ve stratejik planlama sürecinin yönetimi değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Reklam ve Promosyon nedir?
2) Reklamlarda ve promosyon kampanyalarında başarılı olmanın yolları neler?
3) Stratejik Planlama Süreçleri (Hangi aşamalar, hangi durumlarda, hangi sıralamayla hayata geçirilmeli?)
4) Hedef Kitle Seçimi
5) Reklam mesajını işleme
6) Hedef kitlenin satın alma karar süreçlerini anlamak. Hangi düşünsel süreçlerden geçtiğini saptamak. Motivasyonlarına göre stratejileri saptamak.
7) Tekrar
8) Marka farkındalığı ve markaya yönelik tutum stratejileri.
9) Yaratıcı taktikler
10) Yaratıcı uygulama (Reklam mesajını etkin kodlama ve prodüksiyon) Ödev hazırlanacak
11) En iyi konumlandırma için reklam oluşturma.
12) Yaratıcı uygulama (Reklam mesajını etkin kodlama ve prodüksiyon) Sunum hazırlığı
13) Etkili promosyon taktikleri
14) Tüm konulara yönelik genel değerlendirme ve gözden geçirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Strategic Advertising Management, 2009 (Larry Percy, Richard Elliott)

Diğer Kaynaklar: 1. Reklam Nasıl İşe Yarar? Araştırmanın Rolü
John Philip Jones
Reklamcılık Vakfı Yayınları


2. What Sticks-Akılda Kalan Nedir?
Rex Briggs & Greg Stuart
Mediacat

3. Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık – Reklamcılığın Doğru Bilinen 28 Yanlışı
John Philip Jones
Mediacat

Reklamın Şifresini Kırmak
Goldengerg-Levav-Mazursky-Solomon
Starcom MediaVest Yayınları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 45
Sunum / Seminer 2 8
Ödevler 8 27
Final 9 36
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı