GMS2206 Ağırlama Sektöründe Müşteri DavranışlarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GMS2206 Ağırlama Sektöründe Müşteri Davranışları Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEHRA DİLİSTAN SHIPMAN
Dersin Amacı: Bu ders, tüketici davranışının anlaşılmasına, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl ve neden verdiklerine, satın alma öncesinde, sırasında ve sonrasında nasıl düşündüklerini, hissettiklerini ve hareket ettiklerini anlamaya odaklanır. Ayrıca, tüketici davranışının altında yatan önemli kavramları inceleyeceğiz ve çeşitli sosyal bilimlerden (yani pazarlama, psikoloji, sosyoloji ve antropoloji) ürün geliştirme, fiyatlandırma ve konumlandırma gibi pazarlama sorunlarına kadar ilke ve teorileri uygulayacağız. Genel olarak, tüketicileri anlamak, pazarlamacıların pazardaki alıcıların ihtiyaçlarını daha etkin bir şekilde karşılamasını ve pazarda daha başarılı olmasını sağlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tüketici davranışını bilinçli sistematik bir şekilde anlamak.
2. Bireyler, gruplar veya kuruluşlar tüketim kararları verirken kullanılan süreçleri anlamak.
3. Tüketim mallarının seçiminin, kullanımının ve elden çıkarılmasının günlük hayatımızın neredeyse her yönünü nasıl etkilediğini anlamak.
4. Pazarlamacıların tüketicilere hitap etmek için belirli mesajları nasıl ve neden oluşturduğunu anlamak ve bu sürecin işletmeler için stratejik önemini anlamak. Bu süreci tüketici ve hizmet üretici bakış açısıyla analiz etmek için gerekli araçları geliştirmek.
5. Pazarlamanın neler yapabileceğini ve yapamayacağını ve pazarlama mesleğindeki etik kısıtlamaları anlamak.
6. Yönetim sürecinin bir parçası olarak işin diğer işlevsel alanlarıyla karşılıklı ilişkileri anlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders; tüketici davranışlarının, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl ve neden aldıkları, satın alma öncesi, sırası ve sonrasındaki düşünce yapılarını anlamayı amaçlar. Ürün geliştirme, fiyatlandırma ve konumlandırma gibi pazarlama konularıyla alakalı ilkeler ve teoriler konuşulmaktadır. Genel olarak, tüketicilerin anlaşılması, pazarlamacıların pazardaki alıcıların ihtiyaçlarını daha etkin bir şekilde karşılamasını ve pazarda daha başarılı olmalarını sağlayacak yollar üzerine teoriler kurulmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Tüketici Davranışı
Gülfidan Barış ve Yavuz Odabaşı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 50 50
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 5
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2