Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtılması ve Tanışma Ortopedik ve Spor Yaralanmalarında Klinik Fizyoterapi |
|
2) |
Fiziksel Uygunluk Testleri Mobilite - Fleksibilite - Stabilite Testleri Dinamik ve Statik Postür Analizi Ayak Analizi ve Ayak Postür İncelemesi |
|
3) |
Egzersiz Eğitimi Değerlendirme - Yorumlama ve Çözümleme - Egzersiz Üretimi Fonksiyonel Egzersiz Seçimleri |
|
4) |
Egzersiz ve Ekipman Seçimi Giyilebilir Teknolojiler Egzersiz İçeriğine Göre Ayakkabı Seçimi Ayak ve Tabanlık ilişkisi |
|
5) |
İyileşme Sürecinde Perküsif Terapi Perküsyonun Etki Fizyolojisi Perküsyon Cihazları ve Seçimi |
|
6) |
Sporda Güncel Recovery ve Rejenerasyon Yöntemleri Antrenman Periyodizasyonunu Bilmek Gecikmiş kas ağrısı Aktif toparlanma Süreci Yönetimi |
|
7) |
Fonksiyonel Hareket Analizi Fonksiyonel hareket analizi Alt ve Üst Ekstremite Dinamik Analizler Video Analizler Çözüm Üretme ve Egzersiz Reçetesi Oluşturma |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Rehabilitasyonda Fizyoterapist - Diyetisyen Multidisipliner Prensipleri |
|
10) |
Rehabilitasyonda Fizyoterapist - Psikolog Multidisipliner Prensipleri |
|
11) |
Meslekler ve Fizyoterapi Ofis Çalışanları - Fizyoterapi Performans Sanatçıları - Fizyoterapi Fabrika Çalışanları - Fizyoterapi |
|
12) |
Klinik ve Sahada Fizyoterapistin Akademik Rolü Cerrahi Sonrası Günlük Hayata Dönüş Kriterleri Yaralanma Sonrası Spora Dönüş Kriterleri Sedanter Bireylerin Spora Katılımı |
|
13) |
Fizyoterapistin Kariyer Mühendisliği Fizyoterapist - Danışan İletişimi Karşılama, Kayıt Alma, Değerlendirme ve Tedavi Süreç Yönetimi Başvuru Süreci- Mülakat Süreci- Ekip Olma Ruhu- İnovasyon |
|
14) |
Dersin değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
|
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
|
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
|