Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Afet ve afet türleri
|
|
2) |
Deprem ve Binalar
|
|
3) |
Meteorolojik ve Küresel Afetler
|
|
4) |
Afet Yönetimi ve Kamu Yönetiminde Örgütsel Yapı
|
|
5) |
Arama Kurtarma Acil Durum Planı
|
|
6) |
Arama ve Kurtarmada Karşılaşılan Tıbbi Acil Durumlarda İlk Yardım
|
|
7) |
Arama ve Kurtarmada Eğitim;Afetlerde Yöneticinin Sorumluluğu
|
|
8) |
Ara Sınav Haftası
|
|
9) |
Doğal Afetler (Sel, Erozyon, Çökme...)
|
|
10) |
Afetlerde Kullanılan Teknolojik Yapı
|
|
11) |
Afet Durumunda Lojistik Destek
|
|
12) |
Türkiye ‘de Afet Yönetimi Organizasyonu
|
|
13) |
Afet Psikolojisi (Toplumsal)
|
|
14) |
Afet Psikolojisi (Bireysel)
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
7) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
1 |
8) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme. |
3 |