EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
QUA6999 | Doktora Yeterlilik | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Doktora Yeterlilik Sınavı, öğrencilerin alanlarının temel bilgileri ve ileri düzey konularında yetkinliklerini göstermelerini sağlamayı amaçlar. Analitik beceriler, eleştirel düşünme ve bağımsız araştırma yapma yeterliliğini değerlendirmeyi hedefler. Bu sınav ayrıca, adayların araştırma odaklarına uygun disiplinler arası bilgiyi sentezleme yeteneğini doğrular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Doktora çalışma alanıyla ilgili temel ve uzmanlık konularında kapsamlı bilgi gösterebilme. Temel teorileri, kavramları ve metodolojileri sentezleyip değerlendirmek için eleştirel düşünmeyi uygulayabilme. Karmaşık araştırma sorularını belirleyerek ve ele alarak bağımsız araştırmaya hazır olabilme. |
Ders, öğrencinin doktora araştırması ile ilgili temel konu alanları ve ileri düzey konulara hazırlığı kapsar. Literatür taraması, temel teorilerin ve metodolojilerin belirlenmesi ile bilgi eksiklerinin ele alınması gibi etkinlikleri içerir. Program, akademik yeterliliği değerlendiren kapsamlı yazılı ve/veya sözlü sınavlarla tamamlanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınava Hazırlık | |
2) | Sınava Hazırlık | |
3) | Sınava Hazırlık | |
4) | Sınava Hazırlık | |
5) | Sınava Hazırlık | |
6) | Sınava Hazırlık | |
7) | Sınava Hazırlık | |
8) | Sınava Hazırlık | |
9) | Sınava Hazırlık | |
10) | Sınava Hazırlık | |
11) | Sınava Hazırlık | |
12) | Sınava Hazırlık | |
13) | Sınava Hazırlık | |
14) | Sınava Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Program Courses |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 53 | 742 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 747 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek. | |
2) | Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek. | |
3) | Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme | |
4) | Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme | |
5) | Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme | |
6) | Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme | |
7) | Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
9) | Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |
10) | Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | |
11) | Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme. | |
12) | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |