BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET1201 | Eğitimde Bilgi Teknolojileri | Güz | 2 | 2 | 3 | 11 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MELTEM ÖZMUTLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, Bilgi Teknolojileri dünyasına bir giriş niteliğindedir. Ders kapsamında, bireylerin bilgiye ulaşmalarını, bilgiyi yönetmelerini ve kişisel ve profesyonel yaşamlarında hayati derecede önemli olan bilgiyi kullanmalarını sağlamak amacıyla bilgisayarların ve bilgi teknolojilerinin pratik kullanımı sunulacaktır. Bu sunumun temel amacı, bireylerin bilgi toplumunun bir parçası olmalarını sağlamak ve bu dinamik yapıyı evlerinde, okullarında, kurumlarında ve iş yerlerinde sürekli olarak kullanabilmelerini temin etmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilgisayar ve bileşenleri hakkında temel bir anlayış geliştirmek 2. Bilgi teknolojileri alanını tanımlayabilmek, alana ait terimleri bilmek ve tanımlayabilmek 3. Bilgisayar sistemini oluşturan temel öğeleri (işlemci, giriş-çıkış birimleri, depolama birimleri ve diğer bileşenler) tanımlayabilmek 4. 21. yüzyıl becerilerinin farkında olmak ve 21. yüzyıl öğrenimini yorumlayıp öğrenebilmek 5. Kelime işlemci programlarıyla çalışmak ve çeşitli biçimlendirme işlemleri yapmak 6. Gelişmiş uygulamaları bir kelime işlemci programı kullanarak gerçekleştirebilmek 7. Elektronik tablolar kullanarak grafik uygulamaları hazırlamak 8. Etkili sunum yöntemlerini öğrenmek ve etkili sunum yapabilmek 9. Sunum programlarını kullanarak sunumlar hazırlamak |
Ders kapsamında temel bilgisayar donanım ve yazılım kavramları, bilgisayar ağları, internetin etkili kullanımı, Microsoft Office programları ve ilgili alanlardaki kullanımları, web sayfası tasarımı ve web sitesi yayınına yönelik ön çalışmalar ele alınacaktır. Ders içeriği ile bireylerin ve diğer öğretmenlerin okullarda bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma konusundaki farkındalıklarını artırmak ve bu teknolojileri verimli bir şekilde kullanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Okuma, Uygulama, Teknoloji Destekli Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çevrimiçi: Derse Giriş & İlk Buluşma Ders İçeriği ve Syllabus | |
2) | Yüz Yüze: Bilgi ve İletişim Teknolojileri terimlerini keşfetme ve alanı tanımlama Çevrimiçi: Eğitimde Bilgi Teknolojileri makalesinin incelenmesi | |
3) | Yüz Yüze: 21. Yüzyıl Becerileri / 21. Yüzyılda öğrenmeyi öğrenme Çevrimiçi: 21. Yüzyıl becerileri / 21. Yüzyılda öğrenmeyi öğrenme | |
4) | Yüz Yüze: MS Word / MS Word kullanımı Çevrimiçi: MS Word kullanımı / MS Word Ödevi | |
5) | Yüz Yüze: MS Excel / MS Excel kullanımı Çevrimiçi: MS Excel kullanımı / MS Excel Ödevi | |
6) | Yüz Yüze: Web 2.0 Nedir? / Web 2.0 araçlarıyla öğrenme / Web 2.0 araçları Çevrimiçi: Web 2.0 araçlarıyla öğrenme / Web 2.0 araçları nelerdir? | |
7) | Yüz Yüze: Etkili Sunum / Sunum Programları ve Uygulamaları Çevrimiçi: Etkili sunum yöntemleri ve ipuçları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yüz Yüze: İnfografik Nedir? / İnfografik hazırlama / İnfografik araçları Çevrimiçi: Konu seç ve infografik oluştur | |
10) | Yüz Yüze: Değerlendirme ve Ölçme / Web 2.0 değerlendirme araçları ve kullanımı Çevrimiçi: Değerlendirme ve Ölçme / Web 2.0 değerlendirme araçları ve kullanımı | |
11) | Yüz Yüze: Zihin Haritası Nedir? / Neden zihin haritası kullanılır? / Web 2.0 zihin haritası araçları Çevrimiçi: Zihin haritası nedir? / Neden zihin haritası kullanılır? / Zihin haritası oluştur | |
12) | Yüz Yüze: Dijital Hikâye Anlatımı Nedir? / Dijital hikâye anlatımı araçları neden kullanılır? / Web 2.0 dijital hikâye anlatımı araçları Çevrimiçi: Dijital hikâye anlatımı araçlarının kullanımı / Dijital hikâye anlatımı neden kullanılır? | |
13) | Yüz Yüze: Video Yapım Programları Nelerdir? / Camtasia nasıl kullanılır? Çevrimiçi: Camtasia ile video oluştur | |
14) | Yüz Yüze: Çocuklar İçin Kodlama / Çocuklara kodlama öğretmek için hangi programlar kullanılır? Çevrimiçi: Çocuklar için kodlama makalesi / Çocuklar için kodlama programı kullanımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Smaldino, S.E., Russell, J.D., Heinich, R. & Molenda, M. (2015/2012). Instructional Technology and Media for Learning. 10th.Ed./11th. Ed., New Jersey, Pearson Edu. Inc. Joan, L. (2016). Microsoft PowerPoint 2010 Step by Step. Gookin, D. (2016). Word 2016 for professionals for dummies. John Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: | Smaldino, S.E., Russell, J.D., Heinich, R. & Molenda, M. (2015/2012). Instructional Technology and Media for Learning. 10th.Ed./11th. Ed., New Jersey, Pearson Edu. Inc. Joan, L. (2016). Microsoft PowerPoint 2010 Step by Step. Gookin, D. (2016). Word 2016 for professionals for dummies. John Wiley & Sons. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 8 | 4 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 10 | 80 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 278 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |