INT3071 Lighting and Color ApplicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3071 Aydınlatma ve Renk Uygulamaları Güz 2 0 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KAAN ÖDEMİŞ
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Aydınlatma tasarımı firma ve laboratuvarlarına teknik geziler; Renk atölyeleri
Dersin Amacı: Bu ders mimarlık ve iç mimarlık alanlarında aydınlatma tasarımını ve renk kullanımını mesleki bakış açısıyla ele almayı hedeflemektedir. Ders, başlıca tasarım kavramları aracılığıyla öğrenciye ışık ve rengin çok önemli iki iç mekan tasarımı aracı olduğu bilinci ve anlayışını kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- mimarlık ve iç mimarlıkta doğal ve yapay aydınlatmanın temel prensiplerini ve yaklaşımlarını analiz eder,
- ışığın mekan algısı üzerindeki etkisini inceler ve değerlendirir,
- mekanlarda değişik atmosfer yaratmak üzere faklı aydınlatma tasarımı yaklaşımları ve teknikleri kullanır ve bunları tasarım proje derslerinde kullanır,
- ışık, hacim ve form ilişkisini inceler ve değerlendirir,
- rengin temelleri ve mimarlık ve iç mimarlıkta kullanım prensiplerini inceler,
- rengin psikoloji, fizyoloji ve duygular üzerindeki etkisini inceler ve değerlendirir,
- mekan renk kullanımına ait farklı yaklaşımları inceler ve değerlendirir,

Dersin İçeriği

Mimarlık ve İç Mimarlıkta Aydınlatma Tasarımı
Işık ve Sağlık
Işığın Fiziksel Temelleri
Yapay Aydınlatma
Doğal Aydınlatma
Teknik Gezi
Işık ve Form
Işık ve Renk
Rengin Temelleri
Renk Kuramları ve Metotları
Renk Etkileşimleri
Renk ve Malzeme
Renkle Tasarım

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders çizelgesi ve konuların tanıtımı yok
2) İçmimarlık ve mimarlıkta aydınlatma ve renk tasarımına giriş Kaynaklardan ilgili konunun okunması, derse hazırlık yapılması
3) Görme ve Algılama - Işık ve Sağlık Işığın Fiziksel Temelleri Kaynaklardan ilgili konunun okunması, derse hazırlık yapılması
4) Mimarlık ve İçmimarlıkta Doğal Aydınlatma Kaynaklardan ilgili konuların okunması ve derse hazırlık yapılması
5) İçmimarlıkta Yapay Aydınlatma Tasarımı Kaynaklardan ilgili konuların okunması ve derse hazırlık yapılması
6) İçmimarlık ve Mimarlıkta ışık, form ve mekan algısı Kaynaklardan ilgili konunun okunması ve derse hazırlık yapılması
7) Ara Sınav İşlenen tüm konular tekrar edilmeli
8) Renk ve rengin temellerine giriş Kaynaklardan ilgili konuların okunması ve derse hazırlık yapılması
9) Renk teorileri ve şemaları Kaynaklardan ilgili konuların okunması ve derse hazırlık yapılması
10) Renk Şemaları ve renk etkileşimleri Kaynaklardan ilgili konunun okunması ve derse hazırlık yapılması
11) Teknik gezi ya da atölye çalışması yok
12) Mimarlık ve İçmimarlıkta Renk ve Malzeme Subject will be read from the related sources
13) Dönem projesi sunumları 1. hafta (ya da aydınlatma/renk proje krtitikleri - verilen projenin doğasına göre değişebilir) sunum hazırlığının yapılması (ya da projelerin hazırlık aşamasında getirilmesi)
14) Dönem projesi sunumları 2. hafta (ya da aydınlatma/renk proje krtitikleri - verilen projenin doğasına göre değişebilir) sunum hazırlığının yapılması (ya da projelerin telimden önceki son kritiğe getirilmesi)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesinin powerpoint sunumları ve notları
Diğer Kaynaklar: • Human Factors in Lighting by Peter R. Boyce (3rd edition)
• The Lighting Handbook: Reference and Application by David L. Dilaura, Kevin W. Houser, Richard G. Mistrick, Garry R. Steffy. Illuminating Engineering Society (IES), (10th Edition)
• Color: Communication in Architectural Space by Gerhard Meerwein, Bettina Rodeck and Frank Mahnke (copy center) e-book in Bahcesehir University Library
• Architectural Lighting by M. David Egan and Victor W. Olgyay
• Lighting by Nonie Niesewand
• Lightbook: The Practice of Lighting Design by Ulrike Brandi and Christoph Geissmar Brandi
• The Architecture of Light: Architectural Lighting Design Concepts and Techniques by Sage Russell
• Light Revealing Architecture by Marietta S. Millet and Catherine Jean Barrett

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 3 % 15
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Arazi Çalışması 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 7 49
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 2 2
Küçük Sınavlar 3 1 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,