INT2054 Construction for Interior Architecture IIIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT2054 İçmimarlık için Yapı III Bahar 0 4 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Görevlisi DENİZ ÇİLER ERKAN
Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Construction for Int. Arch. I, II
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, mutfak ve banyo alanları gibi kapı, pencere, ıslak çekirdekler gibi yapı detaylarına odaklanarak iç mekan sistemlerinin tasarım prensipleri hakkında bilgi edinmektir. Malzeme ve bileşen üretimindeki son teknolojileri göz önünde bulundurarak, uygun çizimler ve yapısal detaylar hazırlama becerisi kazanmak ve tasarım fikirlerini yansıtmak bu dersin diğer önemli hedefleridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Kapılar, pencereler, banyolar ve mutfak üniteleri için inşaat detay metodolojileri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirmek.
• İç elemanlar için hassas inşaat çizimleri ve planları oluşturma becerilerini geliştirmek.
• Bu bina elemanlarının tasarımında kullanılan malzemeler, teknolojiler ve bileşenlerdeki en son gelişmeleri keşfetmek.
• Tasarım fikirlerini ve işlevselliği yansıtırken bu elemanları genel bina yapısı ve sistemleriyle bütünleştirme becerisi kazanmak.
• Öğrencilerin gerçek dünya mimari projelerinde inşaat detay metodolojilerini uygulayabilmelerini, yüksek işlevsellik, güvenlik ve estetik çekicilik standartlarını koruyabilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Bu ders, kapılar, pencereler, banyo üniteleri ve mutfak üniteleri gibi temel iç elemanların tasarımı ve montajında ​​yer alan inşaat detay metodolojilerine odaklanır. Öğrenciler bu elemanların mimari ve işlevsel önemini keşfedecek ve bunları genel bina yapısıyla nasıl bütünleştireceklerini öğrenecekler. Ders, çerçeveleme, malzemeler, menteşeler, kilitleme mekanizmaları ve bunların duvarlar ve yapısal sistemlerle ilişkileri de dahil olmak üzere kapı tasarımı için inşaat detay metodolojilerini, çerçeveleme, camlama, yalıtım ve enerji verimliliğine odaklanan pencere montajı için ayrıntılı metodolojileri ve ayrıca malzemeler ve teknolojideki son yenilikleri, su yalıtımı, sıhhi tesisat, havalandırma ve malzeme seçimine odaklanarak lavabolar, duşlar, küvetler ve tuvaletler gibi banyo elemanlarının tasarımını ve yapımını ve alan planlamasına, güvenlik standartlarına ve malzeme teknolojilerine dikkat ederek dolaplar, tezgahlar ve cihaz entegrasyonu dahil olmak üzere mutfak düzenlerinin ayrıntılı yapımını kapsayacaktır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ise anlatım, uygulama, problem çözme, bireysel çalışma ve kritiklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlence paylaşımı
2) Ders 1: Pencereler: Tek Kanatlı Pencere, Çift Kanatlı Pencere Sınav 1
3) Ders 1: Pencereler: Transom Pencereler, Eğimli ve Döner Pencereler, Yatay Pencereler Uygulama 1
4) Ders 2: Kapılar: İç Kapılar, Özel Kapılar ve Bölmeler Sınav 2
5) Ders 2: Kapılar: İç Kapılar, Özel Kapılar ve Bölmeler Uygulama 2
6) Ders 3: Mutfak Tasarımı: Mutfak Tasarımı ve Malzemeleri Ergonomi ve Erişim Standartları Mutfak Tasarımı: Boşluk, Yerleştirme, Güvenlik, Aydınlatma Sınav 3
7) Ders 3: Dokümantasyon: Mutfak ve Malzemeler Uygulama 3
8) Ara Sınav
9) Ders 4: Banyo Tasarımı: Banyo Tasarımı ve Malzemeleri Ergonomi ve Erişim Banyo Tasarımının Standartları: Boşluk, Yerleşim, Güvenlik, Aydınlatma Sınav 4
10) Ders 4: Dokümantasyon: Banyo ve Malzemeler Uygulama 4
11) Sunumlar
12) Mutfak alanı çizimleri: INT2001-INT2002 Uygulama 5
13) Banyo alanı çizimleri: INT2001-INT2002 Final Sınav Duyurusu: Ön-final için gereklilikler Uygulama 6
14) Ön-final Malzeme ve konsept paftalarının hazırlanması, kritikler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: ● Allen, E. (2003), “Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods”, John Wiley&Sons.
● Blanc, A. (1997), “Stairs, Steps and Ramps”, Architectural Press, Oxford.
● Blanc, A. (1996), “Internal Components”, Longman.
● Bohe, W.M. (1976), “Innenausbau”, Verlagsanstalt Alexander Koch GmbH, Stuttgart.
● Chiara, J.D., Panero, J., Zelnik, M. (2001), “Time-Saver Standards for Interior Design and SpacePlanning “, McGraw-Hill Professional.
● Ching, F.D.K. (2006), “Çizimlerle Bina Yapım Rehberi”, YEM Yayın 119, İstanbul.
● Ching, F.D.K. (2008 ), “İç Mekan Tasarımı”, YEM Yayını, İstanbul.
● Eldem, S.H. (2009), “Yapı”, Birsen Yayınevi, İstanbul.
● Garber, G. (2006), “Design and Construction of Concrete Floors”, Butterworth-Heinemann.
● Güngör, İ.H. (1969), “Ahşap Yapı Bilgisi", İTÜ Matbaası, İstanbul.
● Henn, W. (1964), “Fussboden”, Verlag Georg D.W. Callwey, München.
● Mittag, M. (1971), “Baukonstruktionslehre. Detmold:Mittag-Verlags.
● Mullet, D.L. (1998), “Composite Floor Systems”, Blackwell Science, Malden MA.
● Pye, P.W. and Harrison, H.W. (1997), “BRE Building Elements: Floors and flooring”, BRE.
● Rich, P. (1999), “Principles of Building Element Design”, Arch. Press.
● Sarı, A. (2000), “Düşey Sirkülasyon Araçları-Merdivenler”, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
● Schmitt, H. (1984 ), “Hochbaukonstruktion”, Wiesbaden, Vieweg Verlag.
● Sykes, C. (1974), “Ceilings and Partitions”, A4 Pubns.
● Toydemir, N. (2000), “Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme”, Literatür Yayını, İstanbul.
● Türkçü, Ç. (1997), “Yapım”, Mimarlar Odası İzmir Şubesi Yayınları.
● Walter, M.B. (1980), “Elemente des bauens: Fussboden”, Verlagsanstalt Alexander Koch GmbH, Stuttgart.
● Watson, D. (2000), “Time-Saver Standards for Building Materials & Systems: Design Criteria and Selection - Data”, McGraw-Hill.
● Watts, A. (2001), “Modern Construction Handbook”, Springer Verlag, Vienna.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Uygulama 7 % 30
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Uygulama 6 6 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, 4
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, 5
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, 3
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, 2
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, 5
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, 1
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, 1
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. 2
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, 3