INT2053 Construction for Interior Architecture IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT2053 İçmimarlık için Yapı II Güz 0 4 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Construction for Interior Architecture I, III
Dersin Amacı: İç mekan, döşemei duvar tavan kaplamaları, mimari detay, düşey sirkülasyon elemanları bilgisini vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci, iç mekan tasarım mekanları - yapısal ve mimari sistem, malzeme ve teknoloji bilgisini edinir.

Dersin İçeriği

merdiven, çekirdek elemanları, düşey sirkülasyon elemanları, döşeme, duvar, tavan elemanları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesi paylaşımı İç mekan bölücü duvarlar, strüktür ve malzeme
2) Bölücü Duvar detayı Asma tavan, yükseltilmiş döşeme
3) Asma tavan detayı stüdyo çalışması
4) Otel odası tasarımı
5) Düşey sirkülasyon elemanları: merdiven, rampa, asansör
6) Ikonik Merdiven Tasarımı Merdiven hesapları
7) Çift kollu merdiven tasarımı
8) çeyrek dönüşlü merdivenler
9) Ara Sınav
10) Sunumlar
11) Sunumlar
12) Yapı Malzemeleri
13) Yapı Proje Sunum Teknikleri
14) Final Projesi Kritikleri
15) Final Projesi Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: • Allen, E. (2003), “Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods”, John Wiley&Sons.
• Blanc, A. (1997), “Stairs, Steps and Ramps”, Architectural Press, Oxford.
• Blanc, A. (1996), “Internal Components”, Longman.
• Bohe, W.M. (1976), “Innenausbau”, Verlagsanstalt Alexander Koch GmbH, Stuttgart.
• Chiara, J.D., Panero, J., Zelnik, M. (2001), “Time-Saver Standards for Interior Design and SpacePlanning “, McGraw-Hill Professional.
• Ching, F.D.K. (2006), “Çizimlerle Bina Yapım Rehberi”, YEM Yayın 119, İstanbul.
• Ching, F.D.K. (2008 ), “İç Mekan Tasarımı”, YEM Yayını, İstanbul.
• Eldem, S.H. (2009), “Yapı”, Birsen Yayınevi, İstanbul.
• Garber, G. (2006), “Design and Construction of Concrete Floors”, Butterworth-Heinemann.
• Güngör, İ.H. (1969), “Ahşap Yapı Bilgisi", İTÜ Matbaası, İstanbul.
• Henn, W. (1964), “Fussboden”, Verlag Georg D.W. Callwey, München.
• Mittag, M. (1971), “Baukonstruktionslehre. Detmold:Mittag-Verlags.
• Mullet, D.L. (1998), “Composite Floor Systems”, Blackwell Science, Malden MA.
• Pye, P.W. and Harrison, H.W. (1997), “BRE Building Elements: Floors and flooring”, BRE.
• Rich, P. (1999), “Principles of Building Element Design”, Arch. Press.
• Sarı, A. (2000), “Düşey Sirkülasyon Araçları-Merdivenler”, Yapı Endüstri Merkezi Yayınlar,ı, İstanbul.
• Schmitt, H. (1984 ), “Hochbaukonstruktion”, Wiesbaden, Vieweg Verlag.
• Sykes, C. (1974), “Ceilings and Partitions”, A4 Pubns.
• Toydemir, N. (2000), “Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme”, Literatür Yayını, İstanbul.
• Türkçü, Ç. (1997), “Yapım”, Mimarlar Odası İzmir Şubesi Yayınları.
• Walter, M.B. (1980), “Elemente des bauens: Fussboden”, Verlagsanstalt Alexander Koch GmbH, Stuttgart.
• Watson, D. (2000), “Time-Saver Standards for Building Materials & Systems: Design Criteria and Selection - Data”, McGraw-Hill.
• Watts, A. (2001), “Modern Construction Handbook”, Springer Verlag, Vienna.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 6 % 30
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 4 8
Uygulama 6 12 72
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 4 8
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,