İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT4201 | Teknoloji Destekli Dil Öğretim Materyalleri Adaptasyonu ve Geliştirmesi | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. SELEN İLGEN |
Dersin Amacı: | Bu ders, geleceğin öğretmenlerini bilgisayar teknolojisini ve diğer medyayı İngilizce öğretimine entegre etmeye hazırlamak için tasarlanmıştır. Bilgisayar Destekli Dil Öğreniminin (CALL) teori ve pratiğinin yanı sıra materyallerin analizi, değerlendirilmesi, seçimi ve üretimini kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir: 1. Öğretim tasarımı sürecinin ve öğretim teknolojilerinin özelliklerini açıklar 2. Öğretim teknolojileri ile ilgili kuramsal yaklaşımları anlar 3. Öğretim tasarımında bilgi teknolojilerinin rolünü anlar 4. Öğrenme hedeflerini yazar 5. Öğretim materyalleri kategorilerini tanımlar 6. Uygun öğretim yöntemlerini ve medyayı seçer 7. Malzeme tasarımı ilkelerini edinir 8. Dil becerilerini (okuma, dinleme, konuşma, yazma) öğretmek için öğretim materyalleri (görsel, işitsel, video, Web 2.0 ve Generative AI) geliştirir 9. Materyallerin etkinliğini değerlendirir 10. Çok modlu okuryazarlıkları tanımlar ve görsel, işitsel ve siber öğrenme okuryazarlıklarını edinir 11. Eğitim materyallerinin tasarımında etik konular hakkında farkındalık geliştirir |
Derste işlenen konular arasında 21. yüzyıl öğreneni, yeni beceriler ve öğrenme ortamları, teknoloji destekli dil öğrenimi, öğretim analizi, öğretim amaçları ve hedef analizi, ihtiyaç analizi, planlama ve değerlendirme, materyal tasarımı ve geliştirme ilkeleri, multimedya tasarım ilkeleri, materyal geliştirme yöntemleri, bağlam içinde materyal geliştirme, GAİ araçlarıyla geliştirilen görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi yer almaktadır. Öğretim yöntem ve teknikleri: Proje, Teknoloji Destekli Öğrenme, İşbirlikli Öğrenme, Konuk Konuşmacı, Anlatım, Okuma, Deney, Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hedefler, dersin amacı, dersin tanıtımı, Temel kavramlar | Ders İzlencesinin Gözden Geçirilmesi, Beklentiler |
2) | Öğrenme, Öğrenme Teorileri (Davranışçılık, Bilişselcilik) | Bölüm 1: Learning (Walker&White) |
3) | Öğrenme Teorileri (Yapılandırmacılık, Örtüşen ve farklılaşan kısımların analizi) | Sınıf İçi Etkinlikler: Venn Diyagramı Karşılaştırması, grup tartışması ile birlikte |
4) | Öğretim Teknolojisine Giriş, Eğitim ve öğretim teknolojisinin tarihçesi | https://www.youtube.com/watch?v=zdLIIVkfk4c&t=88s ve https://www.youtube.com/watch?v=XR6IJrh6pxI&list=LLQhhjMXeDiEHq9hEdauwhpA&index=177 Videoyu izleyin ve görüş farklılıklarını bir diyagram/illüstrasyon/animasyon ile not edin |
5) | Teknolojinin Ders Planına Entegre Edilmesi Öğretme/öğrenmeyi geliştirmek için Yeşil Ekran uygulaması ELT Materyallerinin Uyarlanması | Richard Gagne: Conditions of Learning, Sınıfa gelmeden önce makaleyi okuyun ve Gagne'nin öğretimin 9 aşamasını açıklayın |
6) | Öğretim Teknolojileri Entegrasyon Uygulamaları, Eğitim Uygulamalarında Trendler, Oyunlaştırma | Kişiselleştirilmiş öğrenme, Esnek öğrenme ortamları, Yeni öğretim modelleri, Oyunlar ve Oyunlaştırma |
7) | Gagne Öğretimin 9 Aşaması & Teknoloji Entegrasyonu, Mayer Multimedya Tasarım İlkeleri | 1.https://youtu.be/0aq2P0DZqEI?si=YnOmprKVH4pBOAMK 2.https://youtu.be/WVMv42-5I8?si=cLfJnyQTVwuh2DbX 3.https://www.youtube.com/watch?v=CbvpPdxoJiI&ab_channel=Wisc-Online 4.https://youtu.be/ENGjwOkKpc?si=3z8s4r7_fM3Nq9cx Videoları izleyerek ve internette araştırma yaparak, Mayer'in multimedya tasarımının 12 ilkesini yazarak ve bunların neler olduğunu açıklayarak derse gelin. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Web 2.0 Araçları: https://ydyo.gazi.edu.tr/view/page/223265/integrate-web-20-tools-into-your-teaching | Entegre edilebilecek Web2.0 araçları: 1. Dijital Oyunlaştırma materyali geliştirme https://www.funbrain.com/games 2. Dinleme becerilerini geliştirmek için dijital materyaller geliştirmek https://learningenglish.voanews.com/ 3. Konuşmayı anlama becerilerini geliştirmek için dijital materyaller geliştirmek https://www.voki.com/site/create 4. Dinleme ve izleme anlama becerilerini geliştirmek için dijital materyaller geliştirmek https://edpuzzle.com/discover Mini Ders Planı Ödevi: İki ya da üç kişilik gruplar halinde, 1. Sınıf seviyesine ve öğrenme hedefine/istenen davranışa karar verin. 2. Web 2.0 veya GAİ araçlarından birini kullanarak belirlediğiniz hedef davranış ve sınıf seviyesine uygun olarak uygulamanın nasıl kullanılacağını arkadaşlarınıza öğretin. 3. Grup olarak bir materyal geliştirin. 4.Tüm çalışmayı itslearning sistemine yükleyin. |
10) | Ders Hazırlıklarımızı ve Öğrencilerin Öğrenme Süreçlerini Geliştirmek için Üretken Yapay Zeka Araçlarının Kullanılması | Yazdığını anlama becerilerini geliştirmek için dijital materyaller geliştirmek https://www.blooket.com/ Sınıf Yönetimi için dijital materyaller geliştirme http://www.padlet.com/ Derse katılımı artırmak için dijital materyaller geliştirmek https://edwordle.net/ https://www.mentimeter.com/ |
11) | Metin Tabanlı Üretken Yapay Zeka Araçları ve Uygulamaları ile Ders Planları Geliştirme | Metin Tabanlı GAİ Araçları ile Ders Planları Geliştirme https://www.magicschool.ai/ https://www.teachaid.ca/ https://www.eduaide.ai/ https://openai.com/chatgpt/ https://schoolai.com/ Bir ders planı geliştirin 1. Sınıf seviyesine ve öğrenme hedefine/istenen davranışa karar verin. 2. GAİ araçlarından birini kullanarak belirlediğiniz hedef davranış ve sınıf seviyesine uygun olarak arkadaşlarınıza uygulamanın nasıl kullanılacağını öğretin. 3. Grup olarak bir materyal geliştirin. 4. Tüm çalışmayı itslearning sistemine yükleyin. Materyal için yazdığınız prompt'un ilk ve son halini paylaşın. YZ tarafından üretilen materyal üzerinde nerede değişiklik yaptığınızı kısaca belirtin. |
12) | Görsel Tabanlı Üretken Yapay Zeka Araçları Uygulamaları ile Ders Sunum Materyali Geliştirme | Görsel Tabanlı GAI Araçları ile Sunum Materyali Geliştirme https://www.canva.com/education/ https://gamma.app/ Görsel Tabanlı GAI Araçları ile Sunum Materyali Geliştirme Metin Tabanlı GAI Araçları ile İhtiyaç Duyulan Her Türlü Materyali Geliştirme Video Oluşturucu https://lumen5.com/ Bir sunum materyali veya 1 dakikalık bir eğitim videosu geliştirin 1. Sınıf seviyesine ve öğrenme hedefine/istenen davranışa karar verin. 2. GAİ araçlarından birini kullanarak belirlediğiniz hedef davranış ve sınıf seviyesine uygun olarak arkadaşlarınıza uygulamanın nasıl kullanılacağını öğretin. 3. Grup olarak bir materyal geliştirin. 4. Tüm çalışmayı itslearning sistemine yükleyin. YZ kullanarak geliştirdiğiniz materyal için yazdığınız prompt'un ilk ve son versiyonunu paylaşın. YZ ile üretilen materyal üzerinde nerede değişiklik yaptığınızı kısaca belirtin. |
13) | Metin Tabanlı Üretken Yapay Zeka Araçları ve Uygulamaları ile Ölçme ve Değerlendirme Materyallerinin Geliştirilmesi, Metin Tabanlı GAI Araçları ile İhtiyaç Duyulan Her Türlü Materyalin Geliştirilmesi | Metin Tabanlı GAI Araçları ile Ölçme ve Değerlendirme Materyali Geliştirme https://app.getquizwizard.com/auth/login https://quizgecko.com/login?logout=true https://www.pdftoquiz.com/?via=topaitools https://www.prepsup.com/?via=topaitools https://www.magicschool.ai/ https://app.schoolai.com/tools Metin Tabanlı GAI Araçları ile İhtiyaç Duyulan Her Türlü Materyalin Geliştirilmesi https://openai.com/ https://gemini.google.com/ Bir ölçme & değerlendirme materyali geliştirin YZ kullanarak geliştirdiğiniz materyal için yazdığınız prompt'un ilk ve son versiyonunu paylaşın. YZ ile üretilen materyal üzerinde nerede değişiklik yaptığınızı kısaca belirtin. |
14) | Dersin özetlenmesi, Final projesi ile ilgili soruların yanıtlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Walker, A., & White, G. (2013). Technology enhanced language learning: Connecting theory and practice. Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 5 |
Ödev | 1 | % 20 |
Projeler | 3 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 5 |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | 3 |
4) | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. | 1 |
5) | Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
6) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | 4 |
7) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | 5 |
8) | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | 4 |
9) | İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | 4 |
10) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
11) | Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
12) | Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
14) | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
15) | Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 3 |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
17) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. | 3 |