DKT2007 Dil ve Konuşma Terapistleri için OdyolojiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DKT2007 Dil ve Konuşma Terapistleri için Odyoloji Güz 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İBRAHİM CAN YAŞA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Dil ve Konuşma Terapisi için Odyoloji dersi için opsiyonel program bileşenleri, öğrencilerin odyolojik değerlendirme ve müdahale süreçlerini daha iyi anlamalarını sağlayacak ek etkinlikler ve materyaller sunar. Bu bileşenler arasında işitme cihazı ve implant uygulamalarının pratik çalışmaları, odyolojik değerlendirme simülasyonları, vaka analizleri ve grup tartışmaları yer alabilir. Ayrıca, güncel araştırmaların incelenmesi ve işitme kaybı olan bireyler için terapi planlarının hazırlanmasına yönelik projeler de programın bir parçası olabilir.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı işitme bozuklukları ve tanısı ile ilgili temel düzeyde bilgileri öğrenmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşitme kaybının tanımını, işitme kaybının tiplerini bilir.
2) İşitme kayıbının tedavi yöntemlerini bilir.
3) İşitme cihazı ve implant uygulamalarını bilir.
4) İşitme kayıplı çocuklarda dil gelişmini bilir.

Dersin İçeriği

Dil ve Konuşma Terapisi için Odyoloji dersi, işitme kayıplarının tanımlanması, değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu konularına odaklanır. Ders, işitme cihazları ve implant uygulamaları, işitme kaybının dil gelişimine etkileri ve odyolojik değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Ayrıca, dil ve konuşma terapisi ile odyoloji arasındaki ilişkiyi ve işitme kaybı yaşayan bireylerde kullanılan müdahale yöntemlerini ele alır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, ders izlencesinin tanıtımı Ders slaytları
2) İşitme Testi Uygulaması I ders slaytları
3) İşitme Testi Uygulaması II ders slaytları
4) İşitme kaybının tipleri- İletim ve Mikst tip Ders slaytları
5) İşitme kaybının tipleri- Sensörinöral tip Ders slaytları
6) Odyogram işaretleri ve saf ses hesaplama Ders slaytları
7) Odyogram işaretleri ve saf ses hesaplama 2 Ders slaytları
8) Ara sınav
9) Odyogram okuma ve sonuç yazma ders slaytları
10) İşitme Cihazları Ders slaytları
11) Koklear İmplantlar ders slaytları
12) İşitmeye yardımcı cihazlar Ders slaytları
13) İşitsel Rehabilitasyona Genel Bakış ders slaytları
14) genel tekrar Ders slaytları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sıdıka Parlak. (2011). Türkiye'deki İşitme Engelliği Ve İşletmelerdeki Danışmanlık Hizmetleri Üzerine Pilot Araştırma. Ekin Yayınevi. 9786055431082
Fatih Mehmet Acar, Zerrin Turan, Emel Ertürk Mustul, Osman Çolaklıoğlu, Nagihan Baş. (2020). İşitme Kayıplı Çocuklar İçin Aile Eğitimi: 0-3 Yaş. Pegem Akademi Yayıncılık. 9786257228053
Fatih Mehmet Acar, Zerrin Turan, Ş. Armağan İncesulu, Figen Başar, Ayşe Gül Güven, Ayşe Sanem Şahlı, Emel Ertürk Mustul, Asuman Erdoğan, Osman Çolaklıoğlu, Nagihan Baş. (2017). İşitmenin Doğası Ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Pegem Akademi Yayıncılık. 9786052410028
Hatice Cansu Yılmaz, Hüseyin Koç, Çiğdem Kol, Şule Yanık, Rıfat İçyüz, Fatih Mehmet Acar, Murat Doğan, Pınar Şafak, Pınar Demiryürek, Hasan Gürgür, Ömür Gürel Selimoğlu, Sezin Akça Bayar, Pınar Aydın O’Dwyer, Nurdan Cankuvvet Aykut, Yusuf Kemaloğlu, M. Cem Girgin, Emrah Akkaya. (2021). İşitme Ve Görme Yetersizliği. Pegem Akademi Yayıncılık. 9786053187455
Diğer Kaynaklar: Sıdıka Parlak. (2011). Türkiye'deki İşitme Engelliği Ve İşletmelerdeki Danışmanlık Hizmetleri Üzerine Pilot Araştırma. Ekin Yayınevi. 9786055431082
Fatih Mehmet Acar, Zerrin Turan, Emel Ertürk Mustul, Osman Çolaklıoğlu, Nagihan Baş. (2020). İşitme Kayıplı Çocuklar İçin Aile Eğitimi: 0-3 Yaş. Pegem Akademi Yayıncılık. 9786257228053
Fatih Mehmet Acar, Zerrin Turan, Ş. Armağan İncesulu, Figen Başar, Ayşe Gül Güven, Ayşe Sanem Şahlı, Emel Ertürk Mustul, Asuman Erdoğan, Osman Çolaklıoğlu, Nagihan Baş. (2017). İşitmenin Doğası Ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler. Pegem Akademi Yayıncılık. 9786052410028
Hatice Cansu Yılmaz, Hüseyin Koç, Çiğdem Kol, Şule Yanık, Rıfat İçyüz, Fatih Mehmet Acar, Murat Doğan, Pınar Şafak, Pınar Demiryürek, Hasan Gürgür, Ömür Gürel Selimoğlu, Sezin Akça Bayar, Pınar Aydın O’Dwyer, Nurdan Cankuvvet Aykut, Yusuf Kemaloğlu, M. Cem Girgin, Emrah Akkaya. (2021). İşitme Ve Görme Yetersizliği. Pegem Akademi Yayıncılık. 9786053187455

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 26
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 3
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 5
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 2
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 4
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 2
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4