Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, ders izlencesinin tanıtımı |
ders slaytları |
2) |
Dil edinimi, Dil ediniminin psikososyal yönleri |
ders slaytları |
3) |
Dil edinimi ve biliş |
ders slaytları |
4) |
Dil edinimi ve dil kuramları |
ders slaytları |
5) |
Dilbilimsel sistemlerin gelişimi: fonolojik gelişim
|
ders slaytları |
6) |
Konuşma algısı
Kelimelerin algılanması ve üretilmesi
|
ders slaytları |
7) |
İlk sözcüklerin edinim süreci
|
ders slaytları |
8) |
Ara sınav
|
|
9) |
Erken dönem sentaks yapıları
|
ders slaytları |
10) |
Erken Dönem Morfolojik yapılar
|
ders slaytları |
11) |
5 yaşından sonra dil gelişiminin sağlam temel yönleri
|
ders slaytları |
12) |
Okumanın gelişimi: bilişsel becerinin kazanılması
|
ders slaytları |
13) |
Dil edinimi ve yazma becerileri
|
ders slaytları |
14) |
Genel tekrar
|
ders slaytları |
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Dil Ve Zihin, Noam Chomsky, Bilgesu Yayıncılık
2.Düşünce Ve Dil, Lev S. Vygotsky, Roza Yayınevi
3.Erken Çocukluk Eğitiminde Dil Gelişimi Beverly Otto Nobel Akademik Yayıncılık
4.First Language Acquisition,Eve V. Clark, Cambrıdge Unıversıty Press
5.Language Acquisition Studies İn First Language Development, Paul Fletcher, Michael Garman, Cambridge University Press
|
Diğer Kaynaklar: |
Diāna Laiveniece, E. (2016). Language Acquisition: Problems and Perspectives. Cambridge Scholars Publishing.Güvendir, E. ve Yıldız, I.G. (2014). Dil Edinimi . Anı Yayıncılık .
Helen Goodluck. (2020). Language Acquisition by Children. Edinburgh University Press.
Leslie M. Warfelt. (2012). Language Acquisition. Nova.
Singleton, D., & Ryan, L. (2004). Language acquisition : The age factor. Multilingual Matters.
Syrett, K., & Arunachalam, S. (Eds.). (2018). Semantics in language acquisition. John Benjamins Publishing Company. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
3 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
1 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
1 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
2 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
1 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
2 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
1 |