Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fizyolojiye Giriş ve homeostasis |
Sunumlar |
2) |
Hücre ve hücre organelleri |
Sunumlar |
3) |
Uyarılabilir hücreler (Kas ve sinir) |
Sunumlar |
4) |
Merkezi sinir sistemi |
Sunumlar |
5) |
Periferik Sinir Sistemi |
Sunumlar |
6) |
Endokrin sistemine giriş (Hipotalamus ve hipofiz) |
Sunumlar |
7) |
Arasınav |
|
8) |
Tiroid, Paratiroid bezi, böbreküstü ve diğer bezler |
Sunumlar |
9) |
Dolaşım sistem fizyolojisi (Kalp ve damarlar) |
Sunumlar |
10) |
Kan |
Sunum |
11) |
Solunum sistem fizyolojisi |
Sunumlar |
12) |
Sindirim sistem fizyolojisi |
Sunumlar |
13) |
Boşaltım Sistem fizyolojisi |
Sunumlar |
14) |
Kadın ve Erkek üreme sistemi fizyolojisi |
Sunumlar |
15) |
Özel Duyu organları (Deri) |
Sunumlar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
1 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
1 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
2 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
1 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
1 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
4 |