GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CUL3403 | Gastronomi Turizmi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KEREM İLASLAN |
Dersin Amacı: | Gastronomi ve turizm ilişkisinin ayrıntılı olarak geniş perspektiften ele alınmasının yanı sıra gastronomi kavramı ve gastronomi turizminin temellerini ortaya koyarak; günümüzde yönetim, uygulama ve pazarlama açısından uygulanış biçimlerini açıklamayı amaçlamaktadır. Bu derste Kültür turizmi kapsamında gastronomi turizmi, Yiyecek ve Turizm İlişkisi, Dışarıda Yemek Yeme Kavramı, Gastronomi Kavramı, Gastronominin Tarihsel Gelişimi, Diğer İlgili Kavramları, Gastronomi Turizminin Amaç, İşlev ve önemi, Gastronomi Turizminin Çeşitleri, Gastronomi Turizminde Arz ve Talep, Gastronomi Turizminin Ulusal ve Uluslararası Boyuttaki Yeri ve Önemi, Türk Mutfağı ve Tarihsel Gelişimi ile Dünya Gastronomisi hakkında bilgiler verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Gastronomi ve gastronomi turizmine ilişkin kavramları tanımlayabilecek 2. Gastronomi turizmi ve ilgili alanları ilişkilendirerek tartışabilecek 3. Gastronomi turizminin bölgesel kalkınmadaki rolünü değerlendirebilecek 4. Gastronomi turizmini yönetim, pazarlama ve en iyi uygulamalar açısından analiz edebilecek 5. Gastronomi turizminin çalışılmasında ve uygulanmasında gastrodiplomasinin işlevini yorumlayabilecektir. |
Bu ders, gastronomi turizmi yoluyla bir değer zinciri yaratarak, yerel mutfak kültürünün destinasyonların pazarlanmasında ve bölgesel ekonomik kalkınmada etkin kullanımına odaklanmaktadır. Ders, ilgili literatürde önerilen gastronomi turizmi kaynaklarına, destinasyon pazarlamasına ve gastronomi turizmi stratejilerine ve pazarlamada gıdanın rolüne odaklanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Gastronomiyi anlamak | |
3) | Turizm kavramı ve turizm davranışı | |
4) | Turizm sistemini anlamak | |
5) | Gastronomi ve turizm ilişkisi | |
6) | Sistemin ekonomisi | |
7) | Mutfak kültürü ve oluşumu | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Turistik ürün olarak gastronomi | |
10) | Otantiklik, yerellik ve küreselleşme | |
11) | Sürdürülebilirlik ve Gastronomi | |
12) | Gastronomide trendler | |
13) | Gastronomi turizminin geleceği | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Tourism and gastronomy Edited By Anee-Mette Hjalager, Greg Richards 2. Gastronomide paylaşım ekonomisinin yeri: İstanbul Örneği – İlker Gül |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 5 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
7) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme. | 3 |