CUL3403 Gastronomy TourismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CUL3403 Gastronomi Turizmi Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KEREM İLASLAN
Dersin Amacı: Gastronomi ve turizm ilişkisinin ayrıntılı olarak geniş perspektiften ele alınmasının yanı sıra gastronomi kavramı ve gastronomi turizminin temellerini ortaya koyarak; günümüzde yönetim, uygulama ve pazarlama açısından uygulanış biçimlerini açıklamayı amaçlamaktadır. Bu derste Kültür turizmi kapsamında gastronomi turizmi, Yiyecek ve Turizm İlişkisi, Dışarıda Yemek Yeme Kavramı, Gastronomi Kavramı, Gastronominin Tarihsel Gelişimi, Diğer İlgili Kavramları, Gastronomi Turizminin Amaç, İşlev ve önemi, Gastronomi Turizminin Çeşitleri, Gastronomi Turizminde Arz ve Talep, Gastronomi Turizminin Ulusal ve Uluslararası Boyuttaki Yeri ve Önemi, Türk Mutfağı ve Tarihsel Gelişimi ile Dünya Gastronomisi hakkında bilgiler verilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. Gastronomi ve gastronomi turizmine ilişkin kavramları tanımlayabilecek
2. Gastronomi turizmi ve ilgili alanları ilişkilendirerek tartışabilecek
3. Gastronomi turizminin bölgesel kalkınmadaki rolünü değerlendirebilecek
4. Gastronomi turizmini yönetim, pazarlama ve en iyi uygulamalar açısından analiz edebilecek
5. Gastronomi turizminin çalışılmasında ve uygulanmasında gastrodiplomasinin işlevini yorumlayabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, gastronomi turizmi yoluyla bir değer zinciri yaratarak, yerel mutfak kültürünün destinasyonların pazarlanmasında ve bölgesel ekonomik kalkınmada etkin kullanımına odaklanmaktadır. Ders, ilgili literatürde önerilen gastronomi turizmi kaynaklarına, destinasyon pazarlamasına ve gastronomi turizmi stratejilerine ve pazarlamada gıdanın rolüne odaklanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Gastronomiyi anlamak
3) Turizm kavramı ve turizm davranışı
4) Turizm sistemini anlamak
5) Gastronomi ve turizm ilişkisi
6) Sistemin ekonomisi
7) Mutfak kültürü ve oluşumu
8) Ara Sınav
9) Turistik ürün olarak gastronomi
10) Otantiklik, yerellik ve küreselleşme
11) Sürdürülebilirlik ve Gastronomi
12) Gastronomide trendler
13) Gastronomi turizminin geleceği
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Tourism and gastronomy Edited By Anee-Mette Hjalager, Greg Richards
2. Gastronomide paylaşım ekonomisinin yeri: İstanbul Örneği – İlker Gül

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 5
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2
7) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
9) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme. 3