CUL1103 Introduction to Gastronomy and Culinary ArtsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CUL1103 Gastronomi ve Mutfak Bilimlerine Giriş Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEHRA DİLİSTAN SHIPMAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; evrensel gastronomi dünyası ve mutfak ortamının tarihsel gelişimi, temel pişirme teknikleri, temel mutfak organizasyonu ve hiyerarşisi, tat, lezzet gibi kavramları öğrencilere öğretmektir. Aynı zamanda gastronomi kavramı ile ilgili temel konular hakkında bilgiler de ders boyunca öğrencilerle paylaşılmaktadır. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, mesleğe dair profesyonellik hakkında bilgi sahibi olur, gastronomi tarihi hakkında temel bilgiye sahip olur. Profesyonel mutfak kültürü ve araç gereçleri öğrenerek gastronomiye dair temel düzeyde ve güncel konulara hakim olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Katılımcılar gastronomi için temel bilgiler edinecekler
2. Öğrenciler gastronomi tarihi için önemli bir tarihsel karakter incelenecektir.
3. Öğrenciler mutfak tekniklerini tartışmaya hazır hale getirebilecektir.
4. Koordineli sınıf katılımı, iş disiplinini destekleyecek ve öğrencilere gelecekteki kariyerlerinde karşılığını verecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders gastronomi bilimi ile ilgili temel kavramların yanı sıra, meslek etiğine dair yargıların tanımlanmasını kapsar. Yiyecek-içecek sektörünün genel olarak tanıtımı, temel mutfak ekipmanları ve hammaddelerin tanıtılması, mutfak personelinin görevleri, temel pişirme teknikleri, menü, araç gereçler, temel teknikler gibi konulara değinerek sektöre ilk adımın atılmasına yardımcı olacaktır͘ Öğrencilerimiz elde edecekleri başarılarının, bireysel öğrenme çabaları ile sistemli olarak ders çalışmalarına bağlı olacağını unutulmamalıdırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Professional Chef, Culinary Institute of America
2. Baking and Pastry, Culinary Institute of America
3. Ders içerikleri doğrultusunda hazırlanmış notlar ve paylaşılacak internet kaynakları
Diğer Kaynaklar: 1. Professional Chef, Culinary Institute of America
2. Baking and Pastry, Culinary Institute of America
3. Ders içerikleri doğrultusunda hazırlanmış notlar ve paylaşılacak internet kaynakları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 2 50 100
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 4