GEP0375 Information and Communication Technology IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0375 Bilgi ve İletişim Teknolojileri II Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: ADEM ÖZER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Problem Çözme Becerileri: o Bu ders, öğrencilere BİT araçlarını kullanarak çeşitli problemleri çözme becerilerini kazandırır. o Öğrenciler, ödevler ve projeler aracılığıyla gerçek hayattaki problemleri çözmek için BİT araçlarını kullanmayı öğrenirler. Eleştirel Düşünme Becerileri: o Bu ders, öğrencilere BİT araçlarını kullanırken eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. o Öğrenciler, BİT araçlarının kullanımının etik ve sosyal etkilerini değerlendirmeyi öğrenirler. Bilişim Teknolojilerine İlişkin Bilgi: o Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri kavramları ve ilkeleri hakkında bilgi verir. o Öğrenciler, veri güvenliği ve yedekleme gibi önemli konularda bilgi sahibi olurlar. Kariyer Fırsatları: o Bu ders, öğrencileri BİT alanındaki çeşitli kariyerlere hazırlar. o Bu dersin kazandırdığı beceriler, birçok sektörde aranan beceriler arasındadır
Dersin Amacı: Bu ders iş hayatında sıkça kullanılan ofis programlarını, özellikle Excel programını ileri düzeyde bilme ve kullanma becerisiyle birlikte güncel kullanılan programlara yönelik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Ayrıca bazı senaryolar ile öğrencilerin çözüm üretebilme becerileri arttırılması hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
Microsoft Word:
• Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturabilecek ve biçimlendirebilecek.
• Tablolar, grafikler ve resimler ekleyebilecek.
• Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulayabilecek.
• Uzun belgeleri bölümlere ayırabilecek ve dizin oluşturabilecek.
• Formlar ve anketler hazırlayabilecek.
• Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışabilecek.
Microsoft Excel:
• Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirebilecek.
• Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirebilecek.
• Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanabilecek.
• Pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanabilecek.
• Farklı veri kaynaklarından veri alabilecek ve işleyebilecek.
Microsoft PowerPoint:
• Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlayabilecek.
• Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanabilecek.
• Sunumlara ses, video ve resim ekleyebilecek.
• Sunumları farklı formatlarda kaydedebilecek ve paylaşabilecek.
• Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girebilecek.

Dersin İçeriği

1. Hafta
Dersin tanıtımı
Dersten beklentiler
Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları

2. Hafta
MS Word • Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri
Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme

3. Hafta
MS Word • Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme
Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama
Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma

4. Hafta
MS Word • Word'de formlar ve anketler hazırlama
Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma

5. Hafta
MS Excel • Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri
Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme

6. Hafta
MS Excel
Coursera Dersi
Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme
Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma

7. Hafta
MS Excel • Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş
özellikleri kullanma
Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme

8. Hafta
Ara Sınav

9. Hafta
MS PowerPoint • Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri
Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama

10.Hafta
MS PowerPoint • Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma
Sunumlara ses, video ve resim ekleme

11.Hafta
MS PowerPoint • Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma
Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme

12. Hafta
Yeni Teknolojiler • Yapay Zekâ Sunum Araçları
Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai)
Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları
Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama

13. Hafta
Yeni Teknolojiler • Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı
Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması

14. Hafta
Özet ve Soru-Cevap

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları
2) Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme
3) Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma
4) Word'de formlar ve anketler hazırlama Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma
5) Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme
6) Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma
7) Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanma Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme
8) Ara Sınav (Online)
9) Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama
10) Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma Sunumlara ses, video ve resim ekleme
11) Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme
12) Yapay Zekâ Sunum Araçları Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai) Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama
13) Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması
14) Özet ve Soru-Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: "İleri Düzey Excel 2019", Seçkin Yayınları, 9.Baskı, Ömer Bağcı
Office 2016/ Tolga Demirhan; Pınar Aydan Demirhan, İlker Hacıoğlu, Altan Mesut

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 90
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.