HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR4060 | Kanserde Bakım | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, onkoloji hastasının bakımında öğrenciye rehber olacak temel bilgileri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1 Kanser gelişim sürecini ve bu hastalığın gelişiminde rol oynayan risk faktörlerini tanımlayabilmeli 2 Kanserde önlenmesinde önemli girişimleri tanımlayabilmeli 3 Kanserin erken tanısında kullanılan yaklaşımları açıklayabilmeli 4 Kanserin tanısında kullanılan yaklaşımları ve gerekli hasta hazırlığını açıklayabilmeli 5 Kanserin tedavi sürecini bilmeli ve hastanın gereksinimlerine özgü bakımını planlayabilmeli 6 İyi bir tedavi sürecinin tamamlanmasında hasta ve ailesinin eğitiminin önemini anlamalı 7 Kanser tanı ve tedavi sürecinde onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilmeli " |
"• Onkoloji hastasının bakımında hemşirenin rol ve sorumluluklarını açıklar. • Onkoloji hastasının bakımında önemli teorik bilgiyi kapsar." |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Onkoloji Hemşireliği Dersine Giriş | |
2) | Dünyada ve Ülkemizde Kanser Sorunu | |
3) | Kanserde Primer ve Sekonder Korunma | |
4) | Kanserde Tanı ve Tedavi Süreci | |
5) | Güvenli Kemoterapi Uygulaması | |
6) | Kanser Hastasında Ağrı | |
7) | Kanser Hastasında Yorgunluk | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Tedavi ile İlişkili Hematolojik Sorunlar | |
10) | Tedavi ile İlişkili Gastro-İntestinal Sorunlar | |
11) | Tedavi ile İlişkili Cilt Reaksiyonları | |
12) | Kanser Hastasında Cinsellik | |
13) | Kanser Hastasında Anksiyete – Depresyon | |
14) | Ölüme Yaklaşan Hastanın Bakımı - Bakım Verenlerde Tükenmişlik |
Ders Notları / Kitaplar: | ". Evidence Based Care in Oncology Nursing, 2010 Istanbul Consensus, ed. G.Can Nobel Medical Bookstore Ltd. Şti, İstanbul 2010. ISBN: 978-975-420-775-0 • Oncology Nursing. Ed. G. Can, Nobel Medical Bookstores, January 2015, ISBN: 978-605-335-068-2" |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 1 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 1 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 1 |