Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu kursu başarıyla tamamladıktan sonra şunları yapabileceksiniz:
• 21. yüzyıl becerilerini listelemek ve kendinizi bu becerilerle değerlendirmek
• Somut kısa ve uzun vadeli hedefler belirlemek, bağımsız çalışmak, kendi kendine yönlendirilen öğrenenler olmak
• Bir duruma veya olaya uygun çeşitli akıl yürütme türlerini kullanabilmek,
• Alternatif bakış açılarını analiz edip değerlendirebilmek, analiz sonuçlarına göre bilgileri yorumlayabilmek ve sonuçlar çıkarabilmek,
• Çeşitli bağlamlarda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanarak düşünce ve fikirleri ifade edebilmek
• Ortak bir hedefe ulaşmak için çeşitli gruplarla etkili ve saygılı bir şekilde çalışmak, işbirlikçi çalışma için sorumluluk almak ve her ekip üyesinin yaptığı bireysel katkıları değerlendirmek. • Genel olarak, bir fikir üretme tekniği kullanarak, yeni ve yaratıcı fikirler geliştirerek, kendi fikirlerini en üst düzeye çıkarmak için kapsamlı bir şekilde incelemek, analiz etmek ve değerlendirmek
• Sorunları çözmek için bilgileri doğru ve yaratıcı bir şekilde kullanabilmek, çok çeşitli kaynaklardan ilgili bilgileri seçebilmek, bilgi erişimi ve kullanımıyla ilgili etik/yasal konular hakkında temel bir anlayışa sahip olmak,
• Değişime, değişen rollere, iş sorumluluklarına, programlara ve bağlamlara uyum sağlamak
• Övgüye, başarısızlığa ve eleştiriye olumlu yanıt vermek, özellikle çok kültürlü ortamlarda pratik çözümlere ulaşmak için çeşitli görüş ve fikirleri anlamak. |
Teknolojinin ve küreselleşmenin hızlı evrimi, modern dünyada başarı için gerekli becerileri yeniden şekillendirdi. 21. Yüzyıl Becerileri Eğitimi, bireyleri dinamik ve karmaşık ortamlarda başarılı olmak için gereken temel yeterliliklerle donatmak için tasarlanmıştır. Bu program eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, işbirliği, yaratıcılık, uyum sağlama, duygusal zeka ve dijital okuryazarlığa odaklanır. Katılımcılar somut hedefler koymayı, bağımsız çalışmayı ve farklı bakış açılarını etkili bir şekilde analiz etmeyi öğrenecekler. Ek olarak, eğitim etik bilgi kullanımını, değişen rollere uyum sağlamayı ve çok kültürlü ortamlarda saygılı ekip çalışmasını vurgular. Bu kurs, öz-yönetimli öğrenmeyi ve yenilikçi düşünmeyi teşvik ederek, bireyleri dijital çağın zorluklarıyla özgüven ve dayanıklılıkla başa çıkmaya hazırlar. Bu kurs, öğrenme teknikleri olarak Bireysel Çalışma, Dersler, Okuma ve Teknolojiyle Desteklenen Öğrenmeyi kullanır.
Geri bildirim gönder
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|