GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GMS3104 | Finansal Muhasebe | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ZEHRA DİLİSTAN SHIPMAN |
Dersin Amacı: | Muhasebe disiplinine giriş, muhasebenin işletmelerde bilgiyi oluşturmadaki rolü ve iş analizleri hakkında altyapı oluşturmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Muhasebe ile diğer işletme fonksiyonları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak * Finansal karar vermede muhasebe bilgisini kullanmak * Muhasebe ile ilgili olan gelir, nakit akışı, ekonomik kaynaklar ve sermaye konularının analizini yapmak * Temel finansal tabloları hazırlamak * Temel finansal tabloları yorumlamak * Temel muhasebe işlemlerini raporlamak * Temel muhasebe işlemlerini analiz etmek |
Öğrenciler bu derste temel muhasebe kavramlarıyla ve muhasebe teknikleriyle tanışırlar. Derste öğretilen temel konular arasında çeşitli iş faaliyetlerinin kayıt altına alınması, finansal raporların hazırlanması ve daha özel türlerdeki iş faaliyetlerinin kayıt altına alınması yer alır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Muhasebeye giriş | |
2) | Kayıt altına alma süreci | |
3) | Hesap düzenlemeleri | |
4) | Muhasebe döngüsünü eksiksiz tamamlamak | |
5) | Ticari işletmeler için muhasebe | |
6) | Demirbaşlar | |
7) | Ara sınav | |
8) | Dolandırıcılık, iç kontrol, nakit para | |
9) | Alacak Muhasebesi | |
10) | Sabit sermaye yatırımı, doğal kaynaklar, maddi olmayan haklar | |
11) | Ticaret ortaklıkları, organizasyonlar, stok kalemleri, kar payı, birikmiş kar | |
12) | Yatırımlar | |
13) | Ödevlerin sunumu | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Financial Accounting by Weygandt, Kimmel, Kieso. College of Southern Nevada edition. (photo of rock climber on cover) ISBN: 978-1-118-74296-9 Publisher: Wiley |
Diğer Kaynaklar: | Fehmi Karasioğlu, Finansal Muhasebe, Nobel Yayınları. Prof. Dr. Metin Saban, Yrd. Doç. Dr. Hakan Vargün, Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan, Finansal Muhasebe, Beta Basım Yayıncılık, 2021. Ders notları It’s Learning aracılığıyla öğrenciler için yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim görevlisiyle iletişime geçin |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 4 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 4 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |