GMS2203 Menü YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GMS2203 Menü Yönetimi Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEHRA DİLİSTAN SHIPMAN
Dersin Amacı: Öğrencilerin bir işletmede yönetim - yöneticilik uygulamaları ile yönetimin fonksiyonları, temel yönetim ve organizasyon becerileri konusunda kendilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; yönetimin planlama, örgütleme, kadrolama, yürütme, kontrol, klasik ve modern liderlik kuramları, motivasyon kuramları hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin İçeriği

Ders yönetim teorilerine ve örgüt dinamiklerine dair güçlü bir temel oluşturulmasını sağlar. Yönetim tarihi ve örgütsel dinamiklerin incelenmesinin ardından, bireysel ve grup düzeyindeki değişkenlerin örgütsel çıktıları nasıl etkiledikleri ve birbirleri ile olan ilişkileri anlatılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İzlence ve Ders Kuralları
2) Yönetim ve Yöneticilik • Yönetim • Yönetim özellikleri • Yönetim süreçleri o Planlama o Örgütleme o Yöneltme o Denetleme • Yöneticilik kavramı o Yönetsel Düzeyler o Alt Düzey Yönetici o Orta Düzey Yönetici o Üst Düzey Yönetici • Yöneticilerin Oynadığı Roller • Yöneticinin Sahip Olması Gereken Özellikler o Yöneticinin Entelektüel Özellikleri o Yöneticinin Karakterine İlişkin Özellikler o Yöneticinin Sosyal Özellikleri o Yöneticilik Yetenekleri  Teknik Beceri  İletişim Becerisi  Beşeri İlişkiler Becerisi  Analitik Beceri  Karar Verme Becerisi Kavramsal Beceri
3) Yönetim Fonksiyonları • Planlama • Örgütleme (organize etme) • Yönelme (yürütme) • Kontrol (denetleme) Planlama Planlamanın Özellikleri Planlama Aşamaları • Misyon Açıklamaları ve Vizyon • Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi • Amaçlara Ulaştıracak Alternatif Yolların Belirlenmesi • Alternatifler Arasında Seçim Yapma • Planlama Türleri • Süre Açısından Planlar
4) Kullanılma Seçenekleri Açısından Planlar • Sürekli Planlar • Politikalar • Prosedürler • Kurallar • Tek Kullanımlık Planlar • Programlar • Projeler • Bütçeler Örgütleme (organize etme) Örgütleme Sürecinin Evreleri • Görülecek İşlerin Belirlenmesi ve Gruplara Ayrılması • Personelin Belirlenip Atanması • Yer, Araç ve Yöntemlerin Belirlenmesi Örgütleme İlkeleri Etkin Bir Yöneltmenin Kavramları • Motivasyon • Liderlik İletişim Güç
5) Liderlik Ve Liderlik Kavramı Liderlik ve Yönetici Ayrımı Liderlerin Özellikleri Liderlerin Güç Kaynakları Liderlik Tarzları • Geleneksel Liderlik Tarzları • Demokratik-Katılımcı Liderlik Tarzı • Tam Serbestlik Tanıyan-Liberal Liderlik Tarzı • Çağdaş Liderlik Tarzları • Dönüştürücü (Transformasyonel) Liderlik Tarzı • Etkileşimci (Transaksiyonel) Liderlik Tarzı • Karizmatik Liderlik Tarzı Liderlik Teorileri Özellik Teorisi Davranışsal Liderlik Teorileri Fiedler’in Etkin Liderlik Modeli Yol-Amaç Teorisi
6) Örgütlerde Çatışma Çatışmanın Nedenleri Yönetimde Güncel Yaklaşımlar Yönetim Yaklaşımlarının Değişimi Öğrenen Organizasyon Entelektüel Sermaye Yenilikçillik (İnovasyon) Çalışanların Yaratıcılıklarını Geliştirme • Temel Yetenekler • Dış Kaynaklardan Yararlanma • Küçülme • Personeli Güçlendirme Dengeli Başarı Göstergesi Kriz Yönetimi Kurumsal İtibar Yönetimi • Müşteri Temelli • Çalışan Temelli • İşletme Ortakları Temelli • Yatırımcı Temelli
7) Ara Sınav
8) Ziyafet ve İkram Hizmetleri Tanım ve Önemi Ziyafet Banket Organizasyonunun Önemi Banket Organizasyonunun Otel İşletmeleri Açısından Dolaylıu Katkıları Ziyafet Çeşitleri • Özel Eğlenceler • İş Yemekleri • Resmi Protokol Yemekleri • Diğer Nedenlerle Verilen Yemekler Ziyafet Organizasyonu Ziyafet Planlamanın Önemi ve Planlama Süreci Yiyecek İçecek Departmanı Yöneticisi, Banket Müdürü ve Banket Şefinin Yaptıkları Çalışmalar Ziyafetin Verilme Nedeni Ne Olursa Olsun Ziyafet Personeli ve Sorumlulukları • Banket Müdürü • Sekreter • Banket Şef Garsonu • Dispense Barmen • Ziyafet İçecek Garsonu • Daimi Kadroda Banket Servis Personeli • Ekstra Servis Personeli • Hamallar Ziyafet Salonu Ziyafet Planlarında Yer Alması Gereken Bilgiler Ziyafet Salonlarının Fonksiyonel Olması İçin Dikkat Edilecek Hususlar Kullanılan Renklerde Dikkat Edilecekler Ziyafetin Kabulü ve Ziyafet Sözleşmesi • Veriler • Öncelikli Alınması Gereken Bllgiler Ziyafet Sözleşmesinde Yer Alması Gereken Bilgiler (Ziyafetin Kabulü) Ziyafet Organizasyonunda Fiyatı Etkileyen Faktörler Örnek Ziyafet Organizasyon Sözleşme Örneği Ziyafet Emri (Banqueting Memorandumu) Ziyafet Menüleri Ziyafet Menüsü Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler Menüye Uygun Şarap Seçimindeki Temel Prensipler Ziyafet Organizasyonu Ön Çalışmaları Ziyafet Servis Şefinin Yaptığı Çalışmalar
9) Ödev- Bir organizasyonda karşılaşabilecek problem ve çözümü
10) Öğrenci sunumları
11) Masa Oturma Düzeni Planlaması Ziyafet Yerleşim Planı Ziyafetlerde Kullanılan Masa Şekilleri Örnek Ziyafet Salonu Planları Davetli Çift ve Ev Sahiplerinin Uzun Masada Oturma Düzeni Davetli ve Ev Sahiplerinin Geniş Masada Oturma Düzeni (Ev sahipleri şeref misafirleri ile kısa kenarda) Ev Sahipleri Uzun Kenarda ve Ortada 10 Çift İle Oturma Düzeni Aynı Cinsten Kimselerin Katıldığı Yarı Resmi Davette Masada Yerleşim Resmi Yetkiliye Verilen Ziyafette Oturma Düzeni Toplam 11 Kişi U şeklindeki Bir Masada Resmi Ziyafet Düzeni T Masada Oturma Düzeni Nişan Ziyafetinde Masa Düzeni Büyük Bir Otel İşletmelerindeki Ziyafet Organizasyon Yapısı Ziyafet Emri Örneği 40 Kişilik Bir Ziyafette Posta Dağıtım Planı Örneği
12) Toplantı Misafirlerinin Beklentileri Doğrultusunda Planlama Üç Genel Strateji Hizmet Planlama Döngüsü Ortamın Değerlendirilmesi Organizasyonu İçsel Olarak Değerlendirme Servis Stratejisi Geliştirme Aksiyon Planları Belirsizlik Çalışanları Planlamaya Dahil Etmek
13) Ağırlama Kültürünü Geliştirmek Lider’in Önemi Kültürün Önemi İnançlar, Değerler ve Normlar Kültür ve Çevre Changing the Culture Kültür Hakkında Bildiklerimiz
14) Proje Ödevi Sunumu – Hintli Düğün Organizasyonu
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Menü Planlama ve Yönetimi
Detay Yayıncılık - Hüseyin Altınel

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 50 50
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3