Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Dünyada İçecek Kültürü ve Ürünler: Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihsel gelişimi |
|
3) |
Şarap : Şarabın Kısa Tarihi ve şarap yapımı |
|
4) |
Kırmızı Şaraplar: Bölgelere göre şarap çeşitleri, üzüm çeşitlerinin aromatik özellikleri, soylu üzümler |
|
5) |
Beyaz Şaraplar ve Diğer Şaraplar: Şarap çeşitleri, soylu üzümler |
|
6) |
Bira: Biranın kısa tarihi, bira yapımı |
|
7) |
Bira Çeşitleri: Ale / Lager ve alt grupları |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Yüksek Alkollü İçecekler: Viski, konyak ve çeşitleri |
|
10) |
Yüksek Alkollü İçecekler: Votka, cin, rom yapılışı ve çeşitleri |
|
11) |
Yüksek Alkollü İçecekler: Diğer yüksek alkollü içecekler ve kokteyller |
|
12) |
Kahve: Kahve, kahvenin tarihçesi, kahve çeşitleri, kahve üretim aşamaları
|
|
13) |
Çay: Çay, çayın tarihçesi, çay çeşitleri, çay üretim aşamaları |
|
14) |
Genel tekrar |
|
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
5 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
2 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. - Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1 |
7) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
1 |
8) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme. |
3 |