GMS1204 İçeceklere girişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GMS1204 İçeceklere giriş Bahar 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KEREM İLASLAN
Dersin Amacı: İçecek tarihi, gelenekleri ve hazırlama yöntemleri. Alkollü ve alkolsüz içeceklere giriş.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
İçeceklerin dünya tarihindeki sürecini ve etkilerini bilir.
Alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında bilgi sahibi olur.
Alkollü ve alkolsüz içeceklerin üretim süreci hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

İçecek ailesine giriş; bütün alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında bilgi edinme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Dünyada İçecek Kültürü ve Ürünler: Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihsel gelişimi
3) Şarap : Şarabın Kısa Tarihi ve şarap yapımı
4) Kırmızı Şaraplar: Bölgelere göre şarap çeşitleri, üzüm çeşitlerinin aromatik özellikleri, soylu üzümler
5) Beyaz Şaraplar ve Diğer Şaraplar: Şarap çeşitleri, soylu üzümler
6) Bira: Biranın kısa tarihi, bira yapımı
7) Bira Çeşitleri: Ale / Lager ve alt grupları
8) Ara Sınav
9) Yüksek Alkollü İçecekler: Viski, konyak ve çeşitleri
10) Yüksek Alkollü İçecekler: Votka, cin, rom yapılışı ve çeşitleri
11) Yüksek Alkollü İçecekler: Diğer yüksek alkollü içecekler ve kokteyller
12) Kahve: Kahve, kahvenin tarihçesi, kahve çeşitleri, kahve üretim aşamaları
13) Çay: Çay, çayın tarihçesi, çay çeşitleri, çay üretim aşamaları
14) Genel tekrar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Altı Bardakta Dünya Tarihi, Tom Standage
Diğer Kaynaklar: Joel Harrison & Neil Ridley “Distilled”

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 2 55 110
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 5
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. - Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
7) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
9) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme. 3