YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0125 | Performans Sanatı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERCAN ÖZİNAN |
Dersin Amacı: | 20. yüzyılın ortalarında ortaya çıkan ‘Performans Sanatı’, avangard akımların (Fütürizm, Dadaizm, Dışavurumculuk, Sürrealizm gibi) bir devamı olarak Amerika’da ortaya çıkmıştır. Temel olarak konvansiyonel müzik ve sahne sanatlarını biçim ve içerik yönünden tartışmaya açan bu akım, kalıplaşmış sanatsal düşünceleri kırmakta ve mekan-zaman gözetmeyerek yalnızca eylem odaklı icralardan oluşmaktadır. Belirli bir tema çerçevesinde Happening, Pop-Art, Fluxus gibi türlere ek olarak neredeyse tüm sanat türlerinde icralar görmek mümkündür. Dersi alan öğrenciler performans sanatı alanında bilgi sahibi olacak, çağdaş sanat hakkında temel bilgi düzeyine erişeceklerdir. Öğrenciler bu dersi başarıyla tamamladığında aşağıdakileri bilgileri edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dersi alan öğrenciler Rönesans’tan bu yana sanatın nasıl, neden ve ne şekilde değiştiğini öğreneceklerdir. 2. Sanatı içerik ve biçim yönünden etkileyen Friedrich Nietzsche hakkında temel bilgileri edineceklerdir. 3. Avangard akımların tüm sanat dallarında nasıl ve ne şekilde ortaya çıktığını öğreneceklerdir. 4. Çağdaş tiyatronun önemli temsilcilerini tanıyacaklardır. 5. Performans sanatının ortaya çıkmasında etken olan sosyo-politik durumların tarihini öğreneceklerdir. 6. Çeşitli performans sanatçıların işlerini tartışabilecek düzeye geleceklerdir. 7. Gösterim sanatlarına yorum yapma kabiliyeti ve entelektüel bilgi birikimi kazanacaklardır. 8. Özellikle İstanbul'da düzenlenen Bienaller ve çeşitli müzelerde yer alan çağdaş gösterimleri yorumlayabileceklerdir. |
14 haftalık eğitim süresi boyunca dersimizde avangard akımların ve performans sanatının çıkış noktasındaki tarihsel sosyo-politik tandans anlatılacak olup, çeşitli performans sanatçılarının işleri izlenerek öğrencilerle birlikte tartışılacaktır. Teorik bir eğitim gözetilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rönesans Sonrası Resim Sanatı ve Sanatçının 'Bakışı' | |
2) | Klasizm-Naturalizm-Romantizm | |
3) | Nietzsche'de Apolloncu ve Dionysosçu Sanat Yaklaşımı | |
4) | Avangard Akımların Ortaya Çıkışı | |
5) | Fütürizm-Dadaizm-Sürrealizm-Dışavurumculuk | |
6) | Antonin Artaud ve Vahşet Tiyatrosu | |
7) | Richard Schechner ve Çevresel Tiyatro | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Benliğin Performansı | |
10) | 1900'lü Yılların Ortalarında Performans Denemeleri (Happening) | |
11) | Chris Burden, Yoko Ono, John Cage, Jackson Pollock (İnceleme) | |
12) | Joseph Beuys, Hermann Nitsch,Stelarc,Marina Abramovic (İnceleme) | |
13) | Olivier de Sagazan-Transfiguration (İnceleme) | |
14) | DV8 – The Cost Of Living (İnceleme) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Artaud, A. (1993). Tiyatro ve İkizi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Candan, A. (2003). Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınevi Carlson, M. (2013). Performans Sanatı. Ankara: Dost Yayınları Florenski, P. (2011). Tersten Perspektif. Tersten Perspektif. İstanbul: Metis Yayınları Goffman, E. (2014). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. İstanbul: Metis Yayınları Nietzsche, F. (2011). Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe. İstanbul: Say Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | 4 |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | 3 |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |