GEP0125 Performance ArtBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0125 Performans Sanatı Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERCAN ÖZİNAN
Dersin Amacı: 20. yüzyılın ortalarında ortaya çıkan ‘Performans Sanatı’, avangard akımların (Fütürizm, Dadaizm, Dışavurumculuk, Sürrealizm gibi) bir devamı olarak Amerika’da ortaya çıkmıştır. Temel olarak konvansiyonel müzik ve sahne sanatlarını biçim ve içerik yönünden tartışmaya açan bu akım, kalıplaşmış sanatsal düşünceleri kırmakta ve mekan-zaman gözetmeyerek yalnızca eylem odaklı icralardan oluşmaktadır. Belirli bir tema çerçevesinde Happening, Pop-Art, Fluxus gibi türlere ek olarak neredeyse tüm sanat türlerinde icralar görmek mümkündür. Dersi alan öğrenciler performans sanatı alanında bilgi sahibi olacak, çağdaş sanat hakkında temel bilgi düzeyine erişeceklerdir. Öğrenciler bu dersi başarıyla tamamladığında aşağıdakileri bilgileri edineceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dersi alan öğrenciler Rönesans’tan bu yana sanatın nasıl, neden ve ne şekilde değiştiğini öğreneceklerdir.
2. Sanatı içerik ve biçim yönünden etkileyen Friedrich Nietzsche hakkında temel bilgileri edineceklerdir.
3. Avangard akımların tüm sanat dallarında nasıl ve ne şekilde ortaya çıktığını öğreneceklerdir.
4. Çağdaş tiyatronun önemli temsilcilerini tanıyacaklardır.
5. Performans sanatının ortaya çıkmasında etken olan sosyo-politik durumların tarihini öğreneceklerdir.
6. Çeşitli performans sanatçıların işlerini tartışabilecek düzeye geleceklerdir.
7. Gösterim sanatlarına yorum yapma kabiliyeti ve entelektüel bilgi birikimi kazanacaklardır.
8. Özellikle İstanbul'da düzenlenen Bienaller ve çeşitli müzelerde yer alan çağdaş gösterimleri yorumlayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

14 haftalık eğitim süresi boyunca dersimizde avangard akımların ve performans sanatının çıkış noktasındaki tarihsel sosyo-politik tandans anlatılacak olup, çeşitli performans sanatçılarının işleri izlenerek öğrencilerle birlikte tartışılacaktır. Teorik bir eğitim gözetilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rönesans Sonrası Resim Sanatı ve Sanatçının 'Bakışı'
2) Klasizm-Naturalizm-Romantizm
3) Nietzsche'de Apolloncu ve Dionysosçu Sanat Yaklaşımı
4) Avangard Akımların Ortaya Çıkışı
5) Fütürizm-Dadaizm-Sürrealizm-Dışavurumculuk
6) Antonin Artaud ve Vahşet Tiyatrosu
7) Richard Schechner ve Çevresel Tiyatro
8) Ara Sınav Haftası
9) Benliğin Performansı
10) 1900'lü Yılların Ortalarında Performans Denemeleri (Happening)
11) Chris Burden, Yoko Ono, John Cage, Jackson Pollock (İnceleme)
12) Joseph Beuys, Hermann Nitsch,Stelarc,Marina Abramovic (İnceleme)
13) Olivier de Sagazan-Transfiguration (İnceleme)
14) DV8 – The Cost Of Living (İnceleme)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Artaud, A. (1993). Tiyatro ve İkizi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Candan, A. (2003). Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınevi
Carlson, M. (2013). Performans Sanatı. Ankara: Dost Yayınları
Florenski, P. (2011). Tersten Perspektif. Tersten Perspektif. İstanbul: Metis Yayınları
Goffman, E. (2014). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. İstanbul: Metis Yayınları
Nietzsche, F. (2011). Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe. İstanbul: Say Yayınları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 7 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. 4
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. 3
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. 3