ANI3501 Acting for AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI3501 Animasyon için Oyunculuk Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Genel olarak tiyatro oyunculuğunun esaslarından, stüdyo etiğine, mikrofon kullanımına kadar pek çok konuda öğrencinin bilgi ve fikir sahibi olması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunculuk hakkında genel bilgi sahibi olacaksınız.
2. Karakter yaratım sürecinde, dram sanatının esaslarından faydalanabileceksiniz.
3. Çalıştığınız oyuncular ile ortak bir dil konuşma konusunda yol alacaksınız.
4. Animasyon karakterlerinin seslendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olacaksınız.
5. Doğru seslendirme sanatçısını seçmek konusunda bilgi sahibi olacaksınız.
6. Seslendirme sanatçısı ile karakterinizi geliştirme hususunda iş birliği yapabileceksiniz.
7. Seslendirme işinin iş akışı konusunda bilgi sahibi olacaksınız.
8. Seslendirme işinin kalite değerlendirmesi, seslendirme işini anlamak ve yapılan işi okumak üzerine fikir sahibi olacaksınız.
9. Kendi karakterinizi seslendirmek ve/veya bir sanatçının seslendirmesi süreci hakkında bilgi sahibi olacaksınız.

Dersin İçeriği

Ders öğrenci ile karşılıklı etkileşim içinde gerçekleştirilecek…

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tiyatro tarihi, Antik Yunan Tiyatrosu, Tiyatronun doğuşu ve günümüze gelişi sırasındaki gelişimi sırasında karakter yaratımı.
2) Bir karakterin yaratımı sırasında dikkat edilecek hususlar... Zorunluluklar... Karakter yaratımında dünyayı gözlemlemenin önemi. Gerçek hayatta gözlemlediğimiz unsurları, karakterimize uyarlamak.
3) Students write a dramatic text to the characters they create... How does this character stand? How does it move? What feels? Why? How would this character speak? Discussion on students voicing their own characters.
4) W. Shakespeare'in "Bir Yaz Gecesi Rüyası" eserinden seçilmiş metinler üzerinde öğrenciler ile çalışma... Bir metni ele alma üzerine tartışma... Eserdeki karakterleri öğrencilerin canlandırması üzerine çalışmalar.
5) Radyo Tiyatrosu üzerine konuşmalar... Radyo Tiyatrosu nedir? Nasıl kaydedilir? Performansı nasıl gerçekleştirilir? Bu bilginin animasyon üzerindeki etkisi.
6) Mikrofon oyunculuğuna giriş... Mikrofon oyuncusu kimdir? Bu meslek hangi konularda yetkinlik gerektirir? Kendi karakterimizi seslendirmek istersek, neleri bilmeliyiz?
7) Mikrofon oyunculuğu hakkında çalışmalar... Bir animasyon karakter ile mikrofon oyuncusu arasındaki ilişki nasıl olmalıdır?
8) Bir karakter için mikrofon oyuncusu seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? Bir animasyon karakteri için ses ve konuşmanın değeri nedir?
9) Bir animasyonun seslendirme projesi sırasında iş akışı nasıl olmalıdır?
10) Bir animasyonun seslendirme projesi sırasında oyuncu tercihleri nasıl yapılmalı? Neler gözetilmeli? Yapılması gerekenler, yapılmaması gerekenler…
11) Bir seslendirme stüdyosu ve iş akışı hakkında genel bilgi... Öğrenciler, teknik konularda bilgi sahibi olacaktır. Stüdyo etiği, stüdyoda nasıl hareket edilmesi gerektiği ve süreç yönetimi hakkında bilgiler.
12) Seslendirmesi yapılmış, bitmiş bir animasyon projesinin eleştirisi... İyi seslendirme, kötü seslendirme nedir? Nasıl ayırt edilir? Seslendirme işini anlamak ve okumak üzerine bilgilenme.
13) Öğrencinin, kendi yarattığı bir animatik projenin seslendirmesini yapmak üzere çalışması. Sınıfta yapılan projeler değerlendirilecektir.
14) Öğrencilerin, birbirlerinin projelerinde seslendirme sanatçısı ve proje direktörü olarak görev alması. Seslendirme ve değerlendirme yapılması; Genel Değerlendirme.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Söz ve Diksiyon Sanatı, Nüzhet Şenbay;

William Shakespeare eserleri;

Bir Karakter Yaratmak, Konstantin Stanislavski.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 30
Ödev 5 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 5 7 35
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.