İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CEN3996 | Yaz Stajı II | Bahar | 0 | 0 | 0 | 3 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Pratik çalışmalar, Bahçeşehir Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü pratik çalışma kurallarına uygun olarak yapılır. -Pratik çalışmanın fiili süresinde eksiklik bulunamaz. -Pratik çalışma defteri düzenli, temiz ve resimler teknik resim kurallarına uygun şekilde doldurulur. -Tarih ve konular açık şekilde belirtilir. -Her sayfa işletmedeki sorumlu kişiler tarafından tasdik edilir. Staj defterinin tüm sayfalarında firma mühürü ve onaylayan kişinin imzası olmak zorundadır. -Pratik çalışma yapılacak atölye ya da işletmede en az bir İnşaat/Çevre Mühendisi çalışıyor olmalıdır. -Pratik çalışma için esaslarda gösterilen staj içeriklerine uyulması zorunludur. -Resmi tatillerde ve hafta sonunda yapılan stajların staj süresine katılabilmesi için, firmanın öğrencinin çalıştığını belgeleyen resmi yazı vermesi ve/veya staj sicil formunda açıklama yapması gerekmektedir. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin derslerde öğrendikleri teorik bilgileri gerçek hayat'daki sistemlere uygulanma imkanı vermektir. Ayrıca profesyonel mühendislerin temel görev ve sorumlulukları hakkında da bilgi sahibi olmalarıdır. Staj sonunda yapılan staj hakkında rapor yazmanın gerekliliğide ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Üniversite eğitimlerinde elde ettikleri akademik bilginin uygulamaya dönük yansımalarını değerlendirir 2. Gerçek çalışma ortamlarıyla tanışmak. 3. Edindiği bilgileri resmi bir rapor halinde sunar 4. Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için tek başına ya da takım olarak seçenekler üretir 5. Staj yapılan kurum/şirkette birimler arasındaki ilişkileri tanımlar 6. İngilizceyi verimli bir biçimde kullanır. 7. Staj süresi boyunca üniversite eğitiminde verilmemiş yeni bilgi/beceri edinir. |
Bu derste öğrencilerin inşaat ile ilgili işyeri/firmada 4 haftalık bir eğitim dönemi geçirmeleri gereklidir. Öğreciler bu derste pratik deneyim kazanacaklar, teknolojik yenilikleri yakından görmenin yanında alanında uzman şirketlerle temasa geçme deneyimine sahip olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mesleki Deneyim | |
2) | Mesleki Deneyim | |
3) | Mesleki Deneyim | |
4) | Mesleki Deneyim | |
5) | Mesleki Deneyim | |
6) | Mesleki Deneyim | |
7) | Mesleki Deneyim | |
8) | Mesleki Deneyim | |
9) | Mesleki Deneyim | |
10) | Mesleki Deneyim | |
11) | Mesleki Deneyim | |
12) | Mesleki Deneyim | |
13) | Mesleki Deneyim | |
14) | Mesleki Deneyim |
Ders Notları / Kitaplar: | -An experienced technician or engineer should supervise the student during internship. This is very important for safe operation. |
Diğer Kaynaklar: | -Internship is performed in the companies are deemed appropriate by the department. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Derse Özgü Staj | 2 | 40 | 80 |
Toplam İş Yükü | 80 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |