Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yönetimin Tarihsel Gelişimi, Yönetim Süreçleri |
|
2) |
Sağlık ve Sağlık Hizmetleri |
|
3) |
Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı ve Sağlık Kurumları |
|
4) |
Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi ve Örgütlenmesi |
|
5) |
Günümüzde Sağlık Politikaları ve Hastane Yönetimi |
|
6) |
Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Yönetim |
|
7) |
Sağlık Hizmetlerinde Performans ve İnsan Kaynakları Yönetimi |
|
8) |
Çalışan Personelin Görevleri Hak ve Sorumlulukları |
|
9) |
Sağlık Hizmetleri Yönetimi ile ilgili Mevzuat |
|
10) |
Hasta Hakları Yönetmeliği |
|
11) |
Hastalarla etkili iletişim |
|
12) |
Klinik yapısı |
|
13) |
Klinikte hasta akış süreçleri |
|
14) |
Klinik organizasyonu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek |
|
2) |
Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek |
|
3) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak |
|
4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek |
|
5) |
Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek |
|
6) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek |
|
7) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek |
|
8) |
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|
9) |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme |
|
10) |
Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |
|