BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR1015 | Temel Fizyoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | The aim of this lesson is to enable students to develop the knowledge about the human physiology; to demostrate specipic physiological mechanisms for the regulation of healthy life in different situations; and to descripe the metabolism of nutrients in health and diseases. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; To enable students to understand the: 1. Structure of the cell, various tissues and organs of the body and their functions 2. Different systems of the body and their functions with special reference to the digestion, absorption, transport and uptake of nutrients and elimination of wast products 3. Importance of hormonal and nervous regulation of the body functions |
1. Introduction to Medical Physiology, Cellular and Molecular Basis, Feedback mechanisms 2. Transports through the cell membranes and the body fluids 3. General principles of neurophysiology and physiology of excitable tissues 4. Skeletal, Cardiac ans smooth Muscle contraction mechanisms 5. Intro to cardiovascular physiology and ECG 6. Functional parts of the circulation 7. Composition & functions of blood 8. General Organisation of the Gastrointestinal System 9. Digestion in Gastrointestinal System 10. Absorption in Gastrointestinal System 11. Hormonal regulation of eating 12. Urinary Physiology |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Medical Physiology | |
2) | Cellular and Molecular Basis, Feedback mechanisms | |
3) | Transports through the cell membranes and the body fluids | |
4) | General principles of neurophysiology and physiology of excitable tissues | |
5) | Intro to cardiovascular physiology and ECG | |
6) | Skeletal, Cardiac ans smooth Muscle contraction mechanisms | |
7) | Functional parts of the circulation | |
8) | Composition & functions of blood | |
9) | General Organisation of the Gastrointestinal System | |
10) | Digestion in Gastrointestinal System | |
11) | Process in molecular levels in GI tract | |
12) | Absorption process in GIS | |
13) | Hormonal regulation of food intake | |
14) | Urinary System |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes and Guyton Human Physiology |
Diğer Kaynaklar: | Vander 's Human Physiology The Mechanisms of Body Function |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 2 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 2 |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 3 |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 4 |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 3 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 5 |