FTR4072 Sanal Gerçeklik ve RehabilitasyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR4072 Sanal Gerçeklik ve Rehabilitasyon Güz 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi LEYLA ATAŞ BALCI
Dersin Amacı: Rehabilitasyon alanında sanal gerçeklik uygulamaların kullanımı konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sanal gerçekliği tanımlar
2)Rehabilitasyonda sanal gerçeklik uygulamalarının yerini açıklar.
3) Rehabilitasyon alanında farklı sağlık problemlerinde sanal gerçeklik uygulamalarını açıklar.
4) Farklı sağlık problemlerinde sanal gerçeklik uygulama becerisi edinir.

Dersin İçeriği

Bu ders; robot yardımlı sanal gerçeklik uygulamaları, farklı sağlık problemlerinde sanal gerçeklik uygulamaları, fiziksel aktivite ve sanal gerçeklik uygulamalarını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanal gerçeklik kavramı
2) Rehabilitasyon ve sanal gerçeklik
3) Robot yardımlı sanal gerçeklik uygulamaları
4) Nörolojik hastalıklarda sanal gerçeklik uygulamaları (Multiple Skleroz, Parkinson)
4) Nörolojik hastalıklarda sanal gerçeklik uygulamaları (Multiple Skleroz, Parkinson)
5) İnmede sanal gerçeklik uygulamaları
6) Kognitif bozukluklarda sanal gerçeklik uygulamaları (Demans, Alzheimer)
7) Ara sıbamv
8) Üst ektremitede sanal gerçeklik uygulamaları
9) Kardiyak rehabilitasyonda sanal gerçeklik yaklaşımları
10) Pediatrik hastalıklarda sanal gerçeklik uygulamaları (serebral palsi, otizm ve dikkat aktivite eksikliği)
11) Çocuklarda fiziksel aktivite sanal gerçeklik uygulamaları
12) Yaşlılarda fiziksel aktivte ve sanal gerçeklik uygulamaları
13) Sanal gerçeklik uygulamalarının avantaj ve dezavantajları
14) Sanal gerçeklik uygulamaların geliştirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir/Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 2 2 4
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek.
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak.