NTD2102 Nutritional Biochemistry IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NTD2102 Beslenme Biyokimyası II Bahar 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÖKÇEN GARİPOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEYDA İĞNAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu ders ile ögrenciye; suyun, karbonhidratların, lipitlerin, proteinlerin, vitamin ve mineral maddelerin, enzimlerin, fenolik bileşikler, dogal lezzet maddeleri, dogal toksik ve kontaminant maddelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanıma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-    Gıdaların temel bileşenlerini ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme
2-    Gıdalarda bulunan suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilme
3-    Karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilme
4-    Vitaminler, mineral maddeler ve enzimlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilme
5-   Gıdalarda bulunan fenolik bileşikler, dogal renk ve lezzet maddelerini kavrayabilme
6- Bileşenlerin kimyasal yapılarındaki degişikliklerin gıdaların işlevsel, fiziksel özellikleri ve besin degeri üzerindeki etkisini açıklayabilme

Dersin İçeriği

Gıdaların temel bileşenlerini,kimyasal ve fiziksel özelliklerini kavrayabilme.Gıdalarda bulunan fenolik bileşikler gibi doğal bileşen maddelerini anlayabilme ve besinlerdeki değişimleri anlayabilmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gıdalarda bulunan suyun önemi ile gıdaların işleme ve degerlendirilmesi sırasında fiziksel ve kimyasal özelliklerindeki degişimi YOK
2) Gıdalarda bulunan karbonhidratların önemi ve kimyasal özellikleri YOK
3) Gıdalarda bulunan karbonhidratların işleme ve degerlendirme sırasındaki özellikleri ve meydana gelen degişmeler YOK
4) Proteinlerin kimyasal yapısı, gıdalarda bulunan önemli proteinler ve özellikleri YOK
5) Gıdaların işleme ve degerlendirilmesi sırasında proteinlerde meydana gelen degişmeler YOK
6) Lipidlerin önemi , kimyasal özellikleri ve sınıflandırılması YOK
7) Ara Sınav YOK
8) Lipidlerin teknolojik önemi, işleme ve degerlendirme sırasında meydana gelen degişmeler. YOK
9) Gıdalarda bulunan vitaminlerin önemi, kimyasal yapıları, sınıflandırılmaları, önemli vitaminlerin özellikleri,Gıdaların işlenmesi ve degerlendirilmesi sırasında vitaminlerde meydana gelen degişimler YOK
10) Mineral maddelerin önemi, sınıflandırılması,önemli mineral maddeler ve temel özellikleri YOK
11) Enzimlerin önemi, kimyasal yapıları, sınıflandırılmaları, enzimlerin spesifikligi,işleme ve degerlendirme sırasında meydana gelen degişimler YOK
12) Gıdalarda bulunan fenolik maddelerin ve dogal lezzet bileşenlerinin önemi, özellikleri ile gıda üretim teknolojisi açısından önemi. YOK
13) Gıdalarda rastlanan toksik ve kontaminant maddeler YOK
14) Ders Değerlendirme YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak dağıtılacaktır.
Diğer Kaynaklar: ourse notes will be distributed weekly by the instructor of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 2
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 2
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 3
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 3
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 3
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 4
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 3