NTD2003 Food Chemistry IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NTD2003 Besin Kimyası I Güz 2 2 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Besinlerin karbonhidrat, protein ve yağ gibi makro besin öğeleri ile vitamin, mineral, enzimler, pigmentler ve lezzet veren bileşikler gibi bileşenlerinin kimyasal özelliklerinin ve üretim-tüketim sürecinde bu özelliklerde gerçekleşen değişiklikleri öğretmektir. Laboratuvar saatlerinde besin analizlerinin yapılması ile ilgili deneylerle, öğrencilerin teorik derslerde öğrendiklerinin bir kısmı için uygulama olanağı verilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
Besinlerin yapısında bulunan makro ve mikro besin öğelerinin ve diğer bileşenlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenir.
Besinin kalitesini etkileyen fiziksel ve kimyasal reaksiyonları anlar.
Besinle ilgili temel analizlerin ilkesini kavrar.

Dersin İçeriği

Bu ders, besin öğelerine ilişkin temel bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. Bu ders su, karbonhidratlar, proteinler, lipidler, enzimler, vitaminler, mineraller, alkoller, alkoloidler, aroma ve renk maddeleri ilgili konuları kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Besin Kimyasına Giriş ve Karbonhidratlar
2) Karbonhidratlar
3) Lipidler
4) Lipidler
5) Proteinler
6) Su
7) Enzimler
8) Ara Sınav
9) Vitaminler, Mineraller
10) Vitaminler, Mineraller
11) Pigmentler, Aroma maddeleri vb.
12) Pigmentler, Aroma maddeleri vb.
13) Proje Sunumu
14) Proje Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak dersin öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. /
Course notes will be distributed weekly by the instructor of the course.
Diğer Kaynaklar: 1- Demirci, M. 2014. Gıda Kimyası. 7. Baskı. Gıda Teknolojisi Derneği Yayın No: 40. İstanbul.
2- Bilişli, A. 2009. Gıda Kimyası. Sidaş Medya Limited Şti., İzmir.
3- Tayar, M., Çıbık, R. 2013. Gıda Kimyası. Dora Basım Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Bursa.
4- Keskin, H. 1982. Besin Kimyası I ve II, Fatih Yayınevi.
5- Belitz, HD., Grosch, W. 1999. Food Chemistry. Springer, Germany.
6- Fennema OR. 1996. Food Chemistry. Third Ed. Marcel Dekker, Inc. New Yor

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 8 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Laboratuvar 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Proje 1 17 17
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 2
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 2
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 3
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 3
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 3
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 5
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4