ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI1401 | Animasyon ve VFX Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere sinema öncesinden günümüze kadar animasyon ve VFX tarihine genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Animasyon ve VFX ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi öğrenir. 2) Animasyon ve görsel efektleri biçim, konsept ve bağlam üzerinden analiz eder. 3) Animasyon ve VFX'in sosyal tarihi hakkında temel bir fikir edinir. 4) Animasyonla ilgili temel görsel sanat tarzları ve hareketleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Öğrenciler animasyonun gelişimini ve teknolojinin, ekonominin, sanatsal eğilimlerin, bireysel sanatçıların ve ulusal kültürlerin onu nasıl etkilediğini inceler. Etkileşimli ders anlatımı, film gösterimi ve araştırmalar yaparak öğrenciler, sinema salonları, televizyon ve web için yaratılan, çizim, stop-motion, CGI ve diğer teknikler kullanılarak yapılan çalışmaları analiz ederler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, tanışma | |
2) | Animasyonun Temelleri - Başlangıç | |
3) | Animasyonun Temelleri | Optik Oyuncaklar |
4) | Erken Animasyonlar | |
5) | Sanat Olarak Animasyon | |
6) | Sanat Olarak Animasyon | |
7) | Türkiye’de Animasyon | |
8) | Animasyonun Mihenk Taşları | |
9) | Ara sınav | |
10) | Animasyonun Mihenk Taşları Sunumları | |
11) | Animasyonun Mihenk Taşları Sunumları | |
12) | Animasyonun Mihenk Taşları Sunumları | |
13) | Animasyonun Mihenk Taşları Sunumları | |
14) | Animasyonun Mihenk Taşları Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | A New History of Animation, Maureen Furniss, Thames & Hudson, 2016 Animation in the Middle East: Practice and Aesthetics from Baghdad to Casablanca, Stefanie Van de Peer (Editor), 2017 |
Diğer Kaynaklar: | animasyonunkadinlari.org |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | 5 |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | 4 |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | 2 |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | 3 |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | 2 |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | 5 |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | 5 |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | 1 |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 4 |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | 1 |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | 5 |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. | 3 |