ANI1401 Animation and VFX HistoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI1401 Animasyon ve VFX Tarihi Güz 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere sinema öncesinden günümüze kadar animasyon ve VFX tarihine genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Animasyon ve VFX ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi öğrenir.
2) Animasyon ve görsel efektleri biçim, konsept ve bağlam üzerinden analiz eder. 3) Animasyon ve VFX'in sosyal tarihi hakkında temel bir fikir edinir.
4) Animasyonla ilgili temel görsel sanat tarzları ve hareketleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Öğrenciler animasyonun gelişimini ve teknolojinin, ekonominin, sanatsal eğilimlerin, bireysel sanatçıların ve ulusal kültürlerin onu nasıl etkilediğini inceler. Etkileşimli ders anlatımı, film gösterimi ve araştırmalar yaparak öğrenciler, sinema salonları, televizyon ve web için yaratılan, çizim, stop-motion, CGI ve diğer teknikler kullanılarak yapılan çalışmaları analiz ederler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, tanışma
2) Animasyonun Temelleri - Başlangıç
3) Animasyonun Temelleri Optik Oyuncaklar
4) Erken Animasyonlar
5) Sanat Olarak Animasyon
6) Sanat Olarak Animasyon
7) Türkiye’de Animasyon
8) Animasyonun Mihenk Taşları
9) Ara sınav
10) Animasyonun Mihenk Taşları Sunumları
11) Animasyonun Mihenk Taşları Sunumları
12) Animasyonun Mihenk Taşları Sunumları
13) Animasyonun Mihenk Taşları Sunumları
14) Animasyonun Mihenk Taşları Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A New History of Animation, Maureen Furniss, Thames & Hudson, 2016

Animation in the Middle East: Practice and Aesthetics from Baghdad to Casablanca, Stefanie Van de Peer (Editor), 2017

Diğer Kaynaklar: animasyonunkadinlari.org

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 3 3
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. 5
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. 4
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. 2
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. 3
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. 2
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. 5
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. 5
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. 1
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 4
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. 1
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. 5
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. 3