ANI1201 Studio and Lighting for AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI1201 Animasyon için Stüdyo ve Işık Güz 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Kurs boyunca, farklı ışık türlerinin (doğaldan insan yapımına) görüntü oluşturma üzerindeki etkileri araştırılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Fotoğrafik görüntü üzerinde ışığın temel özelliklerini tanır.
2- Doğal ışıkla nasıl çalışılacağına dair bir anlayış geliştirir.
3- Stüdyo aydınlatma kurulumları ile çalışma becerisini gösterir.
4- Mevcut ışığın etkilerini tanımlar.
5- Bu ışığı yansıtma, filtreleme, doldurma, yayma ve kesme yoluyla değiştirmenin yollarını geliştirir.
6- Işık ve fotoğraf temellerini canlandırma fotoğrafçılığı ile ilişkilendirmek için temel bilgiler edinir.

Dersin İçeriği

Farklı ışık türlerinin (doğaldan insan yapımına) görüntü oluşturma üzerindeki etkilerine dair uygulama ve teorileri kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Fotoğrafçılık - Gözün görsel becerileri - Camera Obscura - Kameralar - Film formatları ve filmler - Duyarlılıklar - Objektifler - Diyafram ve enstantane-Pozlama - Pozometre - Pozlama yöntemleri ve müdahale - Alan derinliği, aşırı odak mesafesi vb.
2) Orta format kameralar: Büyük format kameralar (kamera hareketleri, Scheimpflug Kuralı, Kapasite, Örnek çekimler) and 35 mm kamera hareketleri.
3) Işık, renk ısısı, renk dönüştürme filtreleri, renk ısısının ölçümü, dijital fotoğraflarda white proof, düzeltme, kontrast durumu, bulanıklık, yoğunluk, polarize filtreler ve filtre faktörleri.
4) Fotoğraf stüdyosu, stüdyo ve ışık sistemleri.
5) Işıklandırma ve kontrast.
6) Model ve objelerle sınıf çalışması.
7) Devamlı ışıkla çekim.
8) Çeşitli ışık kaynaklarının bileşik kullanımı.
9) Yüksek kontrast (high key) için örnek fotoğraflar, düşük kontrast (low key) için örnek fotoğraflar, beyaz arka planda beyaz obje çekimi, siyah arka planda siyah obje çekimi.
10) Chiaroscuro aydınlatması - Rembrant Aydınlatması - Cameo Aydınlatması - Siluet Aydınlatması Notan aydınlatmasına uygun çekimler.
11) Ara sınav ödevinin sunumu.
12) Main Light -Fill-in Light -Lateral -Inverse -Overhead -Below-Bound -Background -Bounce-Direct -Indirect -Böyen -Broad -Narrow -Butterfly -Frame Light Concepts and ExemplarShootings.
13) Mimari -Sualtı -Hava -Endüstriyel -Gece -Geniş plato gerektiren çekimler: Otomotiv, Oda -Lokasyon (Mutfak, banyo, mobilya, vs) -Mevcut ortam ışığından faydalanma ve beraberinde ışık kullanımı.
14) Portre ve bir lokasyonda portre.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Corbell, T. (2001). Basic studio lighting : the photographer's complete guide to
professional techniques. New York: Amphoto Books.
2. Hunter, F., Fuqua, P. & Biver, S. (2011). Light-- science and magic. Waltham, MA: Focal Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Uygulama 14 % 15
Ödev 4 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 3 42
Ödevler 4 3 12
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. 4
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. 2
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. 2
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. 2
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. 1
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 1
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. 3
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. 1
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. 1