Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Fotoğrafçılık - Gözün görsel becerileri - Camera Obscura - Kameralar - Film formatları ve filmler - Duyarlılıklar - Objektifler - Diyafram ve enstantane-Pozlama - Pozometre - Pozlama yöntemleri ve müdahale - Alan derinliği, aşırı odak mesafesi vb. |
|
2) |
Orta format kameralar: Büyük format kameralar (kamera hareketleri, Scheimpflug Kuralı, Kapasite, Örnek çekimler) and 35 mm kamera hareketleri. |
|
3) |
Işık, renk ısısı, renk dönüştürme filtreleri, renk ısısının ölçümü, dijital fotoğraflarda white proof, düzeltme, kontrast durumu, bulanıklık, yoğunluk, polarize filtreler ve filtre faktörleri. |
|
4) |
Fotoğraf stüdyosu, stüdyo ve ışık sistemleri. |
|
5) |
Işıklandırma ve kontrast. |
|
6) |
Model ve objelerle sınıf çalışması. |
|
7) |
Devamlı ışıkla çekim. |
|
8) |
Çeşitli ışık kaynaklarının bileşik kullanımı. |
|
9) |
Yüksek kontrast (high key) için örnek fotoğraflar, düşük kontrast (low key) için örnek fotoğraflar, beyaz arka planda beyaz obje çekimi, siyah arka planda siyah obje çekimi. |
|
10) |
Chiaroscuro aydınlatması - Rembrant Aydınlatması - Cameo Aydınlatması - Siluet
Aydınlatması Notan aydınlatmasına uygun çekimler. |
|
11) |
Ara sınav ödevinin sunumu. |
|
12) |
Main Light -Fill-in Light -Lateral -Inverse -Overhead -Below-Bound -Background -Bounce-Direct -Indirect -Böyen -Broad -Narrow -Butterfly -Frame Light Concepts and ExemplarShootings. |
|
13) |
Mimari -Sualtı -Hava -Endüstriyel -Gece -Geniş plato gerektiren çekimler: Otomotiv, Oda -Lokasyon (Mutfak, banyo, mobilya, vs) -Mevcut ortam ışığından faydalanma ve beraberinde ışık kullanımı. |
|
14) |
Portre ve bir lokasyonda portre. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
4 |
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
2 |
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
2 |
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
2 |
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
1 |
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
1 |
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
3 |
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
1 |
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
1 |