Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Giriş Bölümü: Ders Programının İncelenmesi |
Tartışma: “Osmanlı-Türk Modernitesini Anlamak” |
2) |
Osmanlı Modernleşmesi ve Orta Doğu |
William Cleveland’s and Martin Bunton’s A History of Modern Middle East. |
3) |
Osmanlı Modernleşmesi ve Tanzimat Dönemi |
Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's Introduction and Part I to understand the logic of periodization and early attempts of modernization. |
4) |
Osmanlı Modernleşmesi ve Abdülhamid Dönemi - I |
Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's Part II.
|
5) |
Osmanlı Modernleşmesi ve Abdülhamid Dönemi - II |
Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's Part II. |
6) |
Osmanlı Modernleşme Sürecine Yaklaşımlar
|
Chapter 2, 3, 4 and Conclusion of Bernard Lewis’ The Emergence of Modern Turkey.
Chapter 4, 5 and 6 of Niyazi Berkes’The Development of Secularism in Turkey.
Çağlar Keyder's Introduction, 1st and 2nd chapters of State and Classes in Turkey |
7) |
Osmanlı Ekonomisi |
Part IV of Halil İnalcık's An Economic and Social History of the Ottoman Empire, 1300-1914. Introduction and Part I (excluding the article of Peter Gran) of Huricihan İnan's (ed) The Ottoman Empire and The World Economy to conceive how the Immanuel Wallerstein's world-system approach. |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
1908 Devrimi ve İttihat ve Terakki Cemiyeti (CUP) |
“The Second Constitutional Period” in Erik J. Zürcher's , Turkey: A Modern History and the excerpts chosen from Aykut Kansu's 1908 Revolution.
|
10) |
İttihatçılar İktidarda |
The excerpts from Fuat Dündar's CUP's Policy of Muslim Settlement. |
11) |
İttihatçı Mantık ve “Azınlıklar” |
5th and 6th chapters of The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing of Michael Mann. |
12) |
1908 Devrimi Sonrası Ekonomi |
Zafer Toprak's Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918 and 1st, 2nd, 3rd and 4th chapters of Korkut Boratav's Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002. |
13) |
Bağımsızlık ve Tek Parti Dönemi - I |
Erik J.Zürcher's “The Struggle for Independence” and “The Emergence of the One Party State” in Turkey: A Modern History |
14) |
Bağımsızlık ve Tek Parti Dönemi - II |
Erik J.Zürcher's “The Struggle for Independence” and “The Emergence of the One Party State” in Turkey: A Modern History |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |