SOC2005 Changes in Contemporary Turkish Society IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2005 Çağdaş Türk Toplumunda Değişim I Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders, geç Osmanlı devleti ve toplumunun mirası bağlamında Türk toplumunu sosyolojik bir anlayışla sunmayı amaçlamaktadır. Osmanlı-Türk modernleşmesinin seçilmiş bazı yönlerine dair ayrıntılı bir analiz sunmakta ve Osmanlı/Türk bağlamında ilgili konuları tartışmaktadır. Geç Osmanlı ve erken cumhuriyet dönemlerini, siyaset, devlet-sermaye ve devlet-toplum-asker ilişkilerine bakarak ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türk Toplumunu Anlamak
2) Geç Osmanlı Devleti’nden Modern Türkiye Cumhuriyeti’ne Tarihsel Bağlamı Analiz Etmek
3) Modernleşme Dinamiklerini İncelemek
4) Siyaset, devlet-sermaye ve devlet-toplum-asker ilişkileri arasındaki ilişkiyi keşfetmek
5) Birçok meslek alanında işverenler tarafından oldukça değer verilen geniş bir yelpazede anahtar araştırma ve yorumlama becerileri geliştirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, Osmanlı devlet ve toplumun mirası ile ilgili olarak Türk toplumunun sosyolojik bir analizidir. Bu, Türk modernleşmesinin çeşitli yönlerini ayrıntılı bir analizi ve Osmanlı/Türk bağlamı çerçevesinde gerçekleştirilecektir. Okumalar ve sınıfta yürütülecek tartışmalar geniş bir konu yelpazesini kapsayan sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri irdelemektedir. Geç Osmanlı ve erken cumhuriyet dönemi siyaseti ve sosyolojisi, devlet-sermaye ve devlet-toplum-asker ilişkilerine bakılarak değerlendirilecektir. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, okuma ve tartışma şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Giriş Bölümü: Ders Programının İncelenmesi Tartışma: “Osmanlı-Türk Modernitesini Anlamak”
2) Osmanlı Modernleşmesi ve Orta Doğu William Cleveland’s and Martin Bunton’s A History of Modern Middle East.
3) Osmanlı Modernleşmesi ve Tanzimat Dönemi Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's Introduction and Part I to understand the logic of periodization and early attempts of modernization.
4) Osmanlı Modernleşmesi ve Abdülhamid Dönemi - I Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's Part II.
5) Osmanlı Modernleşmesi ve Abdülhamid Dönemi - II Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's Part II.
6) Osmanlı Modernleşme Sürecine Yaklaşımlar Chapter 2, 3, 4 and Conclusion of Bernard Lewis’ The Emergence of Modern Turkey. Chapter 4, 5 and 6 of Niyazi Berkes’The Development of Secularism in Turkey. Çağlar Keyder's Introduction, 1st and 2nd chapters of State and Classes in Turkey
7) Osmanlı Ekonomisi Part IV of Halil İnalcık's An Economic and Social History of the Ottoman Empire, 1300-1914. Introduction and Part I (excluding the article of Peter Gran) of Huricihan İnan's (ed) The Ottoman Empire and The World Economy to conceive how the Immanuel Wallerstein's world-system approach.
8) Vize Sınavı
9) 1908 Devrimi ve İttihat ve Terakki Cemiyeti (CUP) “The Second Constitutional Period” in Erik J. Zürcher's , Turkey: A Modern History and the excerpts chosen from Aykut Kansu's 1908 Revolution.
10) İttihatçılar İktidarda The excerpts from Fuat Dündar's CUP's Policy of Muslim Settlement.
11) İttihatçı Mantık ve “Azınlıklar” 5th and 6th chapters of The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing of Michael Mann.
12) 1908 Devrimi Sonrası Ekonomi Zafer Toprak's Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918 and 1st, 2nd, 3rd and 4th chapters of Korkut Boratav's Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002.
13) Bağımsızlık ve Tek Parti Dönemi - I Erik J.Zürcher's “The Struggle for Independence” and “The Emergence of the One Party State” in Turkey: A Modern History
14) Bağımsızlık ve Tek Parti Dönemi - II Erik J.Zürcher's “The Struggle for Independence” and “The Emergence of the One Party State” in Turkey: A Modern History

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erik J. Zürcher. Turkey: A Modern History, I.B. Tauris, 2015.

Diğer Kaynaklar: Erik J. Zürcher. Turkey: A Modern History, I.B. Tauris, 2015.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2