GEP0313 The Impact of Science and Technology Policies on Technology ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0313 Bilim ve Teknoloji Politikalarının Teknoloji Yönetimine Etkisi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yoktur
Dersin Amacı: Bu ders, “Endüstri 4.0 kavramı” başta olmak üzere gelişen yeni teknolojileri de dikkate alarak teknoloji yönetimi ile inovasyon konularına etkisinin nasıl olabileceği hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıda sayılan kazanımlara sahip olacaksınız:
1. Teknolojinin tarihsel süreç içerisindeki gelişimi konusunda bilgi sahibi olmak,
2. Teknoloji Yönetimi ve inovasyon kavramlarının anlamlandırılması,
3. Öngörü ve Tahmin kavramlarının tanımlanması ve içerikleri arasındaki farklılıklar hakkında bilgi sahibi olunması,
4. Teknoloji Öngörüsü ve Tahmini konularının yaşamsal önemini anlamak ve bu konuda yeterlik kazanmak.

Dersin İçeriği

Bilimsel gelişim süreçleri, teknoloji ve bilim kavramları arasındaki benzerlik ve farklılıklar, teknoloji yönetimi, temel yönetim prensipleri, teknoloji yönetimi, teknoloji öngörüsü ve tahmini, strateji geliştirme süreçleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Ders İzlencesinin İncelenmesi, beklentiler
2) Bilim, Teknoloji, İnovasyon ve Strateji Terimlerine Kavramsal Yaklaşım Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir.
3) Kavramsal Olarak Bilgi ve Bilginin Oluşumu Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir.
4) Verinin Dönüşüm Süreci ve Büyük Veri Kavramı Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir.
5) Verinin Dönüşüm Süreci ve Büyük Veri Kavramı Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir.
6) Bilgi ve Bilgi Yönetimi Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir.
7) Bilgi Yönetim Sistemleri Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir.
8) Ara Sınav
9) Teknolojinin Yönetimi ve Teknoloji Öngörüsü Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir.
10) Modern Teknolojilerin Getirdiği Yenilikler Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir.
11) Modern Teknolojilerin Getirdiği Yenilikler Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir.
12) Öğrenci sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015.
Diğer Kaynaklar: Lawrance FREEDMAN, “Strateji”, Alfa Tarih, 2014.
Sun TZU, “Savaş Sanatı”, Türkiye İş Bankası Yayınları, 12. Baskı, 2018.
Mikael KROGERUS, Roman TSCHAPPELER, “Karar Kitabı Stratejik Düşünme İçin Elli Model”, The Kitap, 2019.
Walter Isaacson, “Geleceği Keşfedenler”, Domingo Yayınevi, 2017.
Stefan ZWEIG, “Yıldızın Parladığı Anlar”, Everest Yayınları, 2014.
Cemal YILDIRIM, “Bilim Tarihi”, Remzi Kitabevi, 2016.
Cemal YILDIRIM, “Bilim Felsefesi”, Remzi Kitabevi, 2016.
Klaus SCHWAB, “Dördüncü Sanayi Devrimi”, Optimist, 2015.
Brian CHRISTIAN, Tom GRIFFITHS, “Hayatımızdaki Algoritmalar”, Buzdağı, 3. Baskı, 2018.
Ders Notları
“Gizli Sayılar” filmi. Yönetmen: Theodore Melfi. Gösterim Yılı: 2017
“The Imitation Game: Enigma” filmi. Yönetmen: Morten Tyldum. Gösterim Yılı: 2015
“Devrim Arabaları” filmi. Yönetmen: Tolga Örnek. Gösterim Yılı: 2008
“Kartal Göz (Eagle Eye)” filmi. Yönetmen: D.J. Caruso. Gösterim Yılı: 2008
“Apollo 13” filmi. Yönetmen: Ron Howard. Gösterim Yılı: 1995.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 14 14
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. 4
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. 3
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. 3