COP4220 KOÇTAŞ - Innovative Approaches in Home Improvement RetailBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4220 KOÇTAŞ- Ev Geliştirme Perakendeciliğinde Yenilikçi Yaklaşımlar Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Perakende Sektörünün temel kavramları ve dinamikleri
Ev Geliştirme Sektöründe Perakende Yönetimi
Mağazacılık ve Çoklu Kanal Yönetimi
Perakende Sektörünün bugünü ve geleceği
Yenilikçi yaklaşımlarla geleceğe nasıl hazırlanırız ?

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler,
1) Perakende sektörünün bugünü ve geleceğini,
2) Ev Geliştirme Perakendecisi olmak ne demektir?
3) Ev Geliştirme Perakendesine yönelik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Perakendecilik ile ilgili temel kavramlar; ev geliştirme perakendeciliğinin dinamikleri, perakende yönetimini etkileyen iç ve dış çevresel unsurlar; perakende de marka yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yerleştirme ve görsel düzenleme, kategori yönetim süreci, farklı kanallardan (omnichannel) satış ve hizmet, mağaza atmosferi ,perakende satış teknikleri, tedarik zinciri ,lojistik yönetimi ve depo yönetimi .

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kategori Yönetimi
2) Talep Planlama
3) Depo ve Lojistik Yönetimi
4) Mağaza Yönetimi
5) Mağaza Ziyareti
6) Müşteri Deneyimi Yönetimi ve ilham veren marka olmak
7) İnsan Kaynakları
8) Merchandising (Reyon, raf ve planogram yönetimi)
9) Dijital Tranformasyon, yenilik ve süreç yönetimi
10) Finans Yönetimi
11) Perakendede Satış Yönetimi
12) Çoklu Kanal Yönetimi
13) CEO ile Sohbet
14) Takım Koçlığu
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecturer's notes
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 21 5 105
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 3
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 2
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 1
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 1
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak 3
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 4
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek 4
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 4
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek 3
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak 3
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 2
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 4