İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4220 | KOÇTAŞ- Ev Geliştirme Perakendeciliğinde Yenilikçi Yaklaşımlar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Perakende Sektörünün temel kavramları ve dinamikleri Ev Geliştirme Sektöründe Perakende Yönetimi Mağazacılık ve Çoklu Kanal Yönetimi Perakende Sektörünün bugünü ve geleceği Yenilikçi yaklaşımlarla geleceğe nasıl hazırlanırız ? |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler, 1) Perakende sektörünün bugünü ve geleceğini, 2) Ev Geliştirme Perakendecisi olmak ne demektir? 3) Ev Geliştirme Perakendesine yönelik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. |
Perakendecilik ile ilgili temel kavramlar; ev geliştirme perakendeciliğinin dinamikleri, perakende yönetimini etkileyen iç ve dış çevresel unsurlar; perakende de marka yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yerleştirme ve görsel düzenleme, kategori yönetim süreci, farklı kanallardan (omnichannel) satış ve hizmet, mağaza atmosferi ,perakende satış teknikleri, tedarik zinciri ,lojistik yönetimi ve depo yönetimi . |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kategori Yönetimi | |
2) | Talep Planlama | |
3) | Depo ve Lojistik Yönetimi | |
4) | Mağaza Yönetimi | |
5) | Mağaza Ziyareti | |
6) | Müşteri Deneyimi Yönetimi ve ilham veren marka olmak | |
7) | İnsan Kaynakları | |
8) | Merchandising (Reyon, raf ve planogram yönetimi) | |
9) | Dijital Tranformasyon, yenilik ve süreç yönetimi | |
10) | Finans Yönetimi | |
11) | Perakendede Satış Yönetimi | |
12) | Çoklu Kanal Yönetimi | |
13) | CEO ile Sohbet | |
14) | Takım Koçlığu | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's notes |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 21 | 5 | 105 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 3 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 1 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 1 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 3 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 4 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 4 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 4 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 3 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 3 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 4 |