MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5406 | Şirket Yönetimi için Nöro Bilimler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Anlatım, vaka analizi, proje, eğitsel oyun, konuk konuşmacı |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı yöneticilik kademelerini hedefleyen öğrencilerin işletme yönetiminde beyin ve sinirbiliminden nasıl yararlanacakları göstermek ve insan kaynakları yönetiminden satışa, finanstan pazarlamaya karar alma, ikna etme, riske girme gibi konularda duyuların ve beynin nasıl görevler üstlendiğini açıklamaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler beynin zaaflarını ve kuvvetli yanlarını daha iyi tanıdıkları için yöneticilik basamaklarını tırmanırken karar alma, algıları yönetme, sezgilerinden yararlanma, risk alma, motivasyon sağlama gibi konularda daha başarılı olabileceklerdir. |
Bu ders sırasında öncelikle beyin ve sinir sistemi daha yakından tanınacak, ardından duyuların çalışma şekilleri ve hayatımız üzerindeki etkilerine değinilecektir. Karar alma sırasında karşılaşılabilecek hatalar, liderlik ve motivasyon gibi konularda algı yönetimi, satış ve pazarlama alanında ikna teknikleri, yöneticilikte tahmin, sezgi, empati, içgüdü ve yaratıcılığın önemi gibi konular dersin içeriğinde yer alacaktır. Ayrıca Davranışsal İktisat ve Evrimsel Psikoloji alanındaki en son bulgulara değinilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma | Ders İzlencesi |
2) | Beyin ve Sinir Sistemi | Sakatat Pazarından Dana Beyni alınıp sınıfta gösterilecek |
3) | Beynin Çalışma Sistemi ve Karar Alma | Beynin Çalışma Sistemi ile ilgili videolar |
4) | Beyin ve Duyular | Duyular ile ilgili videolar |
5) | Sinirbilimin Nörolojik Konularla İlişkisi | Algı, İkna, Tahmin, Sezgi, Empati, İçgüdü, Yaratıcılık ile ilgili videolar |
6) | Sinir Bilimi Ekonomiyle Buluşuyor - Tüketici Davranışının Sinir Bilimi ile Açıklanması | Tüketici Davranışı ile ilgili araştırma sonuçları ve videolar |
7) | Ödüllü Nöropsikoloji Çalışmaları - Hızlı ve Yavaş Düşünme ve Dürtme | Kahneman ve Thaler kitap özetleri |
8) | Sinir Bilimi ve İş İdaresi (I) - Liderlik ve Duygusal Zeka | Liderlik ve Duygusal Zeka hakkında makale ve kitaplar |
9) | Sinirbilimi ve İş İdaresi (II) - Motivasyon ve Etkili İnsan İlişkileri | Motivasyon ve Etkili İnsan İlişkileri ile ilgili makale ve kitaplar |
10) | Sinir Biliminin Finans ve Yatırımla İlişkisi - Parasal Kararların Uyaranları | Yatırım Kararları ve Riski Alma konularında makale ve videolar |
Ders Notları / Kitaplar: | The Social Cognitive Neuroscience of Leading Organizational Change Robert Synder - 2016 - 978-1138859869 Applying Neuroscience to Business Practice Patrizia Cherubino & Giulia Cartocci - 2017 - 978-1522510284. |
Diğer Kaynaklar: | Konuyla ilgili, kitaplar, makaleler, videolar Subject related books, articles, videos |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | 14 | % 20 |
Arazi Çalışması | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç Odaklı olabilmek | |
2) | Teknik Özellikleri Yöneticilik fonksiyonları ile entegre edebilmek | |
3) | Ekonomik, Sosyal ve Çevre koşullarınıda dikkate alarak Yöneticilik becerilerini geliştirmek | |
4) | Hızlı ve Çevik karar verme sürecini başlatabilmek | |
5) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
6) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
7) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
8) | Mühendislik Yönetimi uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
9) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
11) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
12) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek |