| BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| PTR4015 | Biyoistatistik | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
| Öğretim Dili: | İngilizce |
| Dersin Türü: | Must Course |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
| Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
| Dersin Amacı: | Temel kavramları ve İstatistik prensiplerini öğrenmek ve bu bilgileri kullanarak veri toplama, sınıflandırma ve özetleme becerisi kazanmak. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Araştırma planlamak - Veri toplamak - Veriyi analiz etmek - Rapor yazmak becerisi edinirler. |
| Sağlık bilimlerinde biyoistatistik kullanımını öğretir. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Temel istatistiksel kavramlar ve biyoistatistik | |
| 2) | Verilerin sınıflandırılması | |
| 3) | Verilerin özetlenmesi | |
| 4) | Tablo ve grafikler | |
| 5) | Kuramsal dağılışlar | |
| 6) | Normallik testleri ve grafikleri | |
| 7) | Ara sınav | |
| 8) | Örnekleme yöntemleri | |
| 9) | Örnekleme yöntemleri | |
| 10) | Örnek büyüklüğünün hesaplanması | |
| 11) | Hipotez testleri | |
| 12) | Hipotez testleri | |
| 13) | Korelasyon ve regresyon çözümlemesi | |
| 14) | Genel tekrar |
| Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly. |
| Diğer Kaynaklar: | Hayran, O., Özbek, H. (2012) Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 13 | % 0 |
| Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
| Final | 2 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 54 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 2 |
| 2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 2 |
| 3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 4 |
| 4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 4 |
| 5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 2 |
| 6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
| 7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
| 8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 4 |
| 9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
| 10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
| 11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
| 12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 5 |