FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR1009 | Patoloji | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET MİDİ |
Dersin Amacı: | Doku bozulmalarının tanımı ve özelliklerini öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Doku bozukluklarının çeşitlerini bilir. - Doku hasarının iyileşme sürecini bilir. |
İnflamasyon, yara iyileşmesi, kas hastalıkları, immum sistem hastalıkları, tümörler, genetik hastalıklar, kemik ve eklem hastalıkları, doğumsal bozukluklar, solunum sistemi ve kardiyovasküler sistem hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücre patolojisi, inflamasyon, rejenerasyon | |
2) | Ödem, şok, hiperplazi, metaplazi, hipertrofi, displazi. | |
3) | Kan patolojileri | |
4) | Kardiovasküler patolojiler | |
5) | İmmün bozukluklar | |
6) | Tümor gelişimleri ve aşamaları | |
7) | Genetik bozuklular | |
8) | Ara sınav | |
9) | Sinir sistemi patolojisi | |
10) | Sinir sistemi patolojisi | |
11) | Kas-iskelet sistemi patolojileri | |
12) | Eklem patolojileri | |
13) | Çevresel patoloji | |
14) | Beslenme patolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Dönemin ilk dersinde duyurulacaktır. Will announced at first lesson of term. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 2 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |