Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriğine ve XR Teknolojilerine giriş |
|
2) |
Ödevlerin Duyurusu, Vize ve Final Projeleri, Önceki yarıyıllardan örnek projelerin analizi
XR Teknolojilerinin Tarihi, Mevcut Durumu ve Geleceği |
Ödev konularının seçilmesi:
AP ve/veya RP |
3) |
XR uygulaması oluşturmak için profesyonel iş akışı
PC VR, Mobil XR, web XR için donanım ve yazılım gereksinimlerinin incelenmesi
(+Sunumlar: AP / RP) |
AP / RP'yi hazırlayın |
4) |
Konuk Konuşmacı Sunumu
Steam ve Quest için Oyun Geliştirme
XR için varlık seçimi, optimizasyon, fotogrametri
(Sunumlar: AP / RP) |
AP / RP'yi hazırlayın
Vize proje ekiplerinizi oluşturmaya ve beyin fırtınası yapmaya başlayın |
5) |
XR Teknolojisiyle Anlatısal Hikaye Anlatımı
Konuk 2: Henüz tanımlanmadı
Tartışma ve analiz: Sürükleyici video VR mıdır? Diğer alternatifler nelerdir? |
AP / RP'yi hazırlayın
Ara dönem projesi için ekip üyelerinizi ve kısa fikirlerinizi göndermek için son hafta |
6) |
Ekiplere ve vize projesi fikirlerine kısa bir giriş |
AP/RP'yi göndermek için son hafta |
7) |
Konuk 3: Henüz tanımlanmadı
(+son Sunumlar: AP / RP)
Vize Projelerinin Taslak Sunumları 1 |
Vize Projesi üzerinde çalışmaya devam edin |
8) |
Ek VR ekipmanlarının araştırılması: Konum tabanlı VR eğlence merkezleri
Vize Projelerinin Taslak Sunumları 2 |
Vize Sunumlarını tamamlamak için son hafta |
9) |
Vize Sunumları |
|
10) |
Koşu bantları ve diğer hareket algılama teknolojileri, giyilebilir dokunsal geri bildirim kıyafetleri, eldivenler ve XR için benzeri hareket yakalama |
Final projeleri için ekip oluşturma ve beyin fırtınası |
11) |
XR gelişiminin ekonomisi (tahminler, müşteri görüşmeleri, bütçeleme, paraya dönüştürme, tanıtım, yatırım fonlaması, festivaller ve yarışmalar vb.) |
|
12) |
Konuk 4: Henüz tanımlanmadı
Final projelerine yönelik uygulama tabanlı soru-cevap oturumları |
|
13) |
Bitirme projelerine yönelik uygulama tabanlı soru-cevap oturumları |
Final Proje Sunumunun Taslağını Hazırlayın |
14) |
Final Jürisi hazırlıkları, Final Proje Sunumunuzun taslağının sunumu |
Final sunumunu hazırlayın |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
4 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
3 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
3 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
3 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
3 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
4 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
4 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
3 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
5 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
3 |