Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to Game
Development II & Unreal
Engine |
|
2) |
Introduction to Blueprints and
Editor Interface |
Labwork #1: Teleport and
Coordinate system practice. (2
Pts) |
3) |
Basic Blueprint Programming
Concepts |
Labwork #2: Time Bomb (2 Pts) |
4) |
Building and Using Actor
Classes |
Labwork #3: Endless Runner
Prototype (3 Pts) |
5) |
UE4 Gameplay Framework
Classes |
Labwork #4: A Simple Game (4
Pts) |
6) |
A Breakdown of the Elements |
Labwork #5: A Simple Platform
Game. (8 Pts) |
7) |
Complex Variable Types |
Extra Labwork hours for
completing #4 and #5. |
8) |
Flow Control |
Labwork #6: A Simple Puzzle
Game. (8 Pts) |
9) |
Mathematical Operations and
Coordinate System |
Assignment #2 Presentations. |
10) |
Trace Channels, Collisions,
Animation and UMG |
Labwork #7: Chest Game. (8 Pts) |
11) |
Advanced Blueprint Concepts |
Fill the Final
Project
Submission
Form
Assignment #2 Presentations. |
12) |
Combat Mechanics
Fundamentals |
Final Project Progress meetings |
13) |
FPS Mechanics Fundamentals |
Final Project Progress meetings |
14) |
Adventure Game Mechanics
Fundamentals |
Final Project Progress meetings |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
3 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
3 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
3 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
5 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
3 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
2 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
4 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
5 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
4 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
3 |