| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Oyun Geliştirmeye Giriş I & Unreal Engine Oyun Motoru |
Editör Arayüzü, Navigasyon, Motorun Genel Kullanımı |
| 2) |
Unreal Engine Oyun Motoru Blueprint 101 |
Blueprint sistemine giriş |
| 3) |
Temel Blueprint Programlama Kavramları |
Değişkenler, Operatörler, Olaylar, Fonksiyonlar |
| 4) |
Aktör Sınıfları Oluşturma ve Kullanma |
Aktör Sınıfı Planları nasıl kullanılır ve bunlarla nasıl etkileşim kurulur |
| 5) |
İnşa Senaryosu ve Etkinlikler |
İnşa Senaryosunu Anlamak ve Örnekler |
| 6) |
Unreal Engine Oyun Motoru Oynanış Çerçevesi Sınıfları |
Çerçeveyi Oluşturmak için Ortak Sınıflar Hazırlanması |
| 7) |
İzler |
Unreal Engine'de İzleri Kullanma |
| 8) |
Vize Haftası |
|
| 9) |
Unreal Hareketli Grafikler (UMG) |
Oyun için Arayüz Oluşturma |
| 10) |
Kompleks Veri Tipleri 1 |
Dizi, Kümeler, Haritalar |
| 11) |
Kompleks Veri Tipleri 2 |
Yapılar, Enumlar, Veri Tabloları |
| 12) |
Gelişmiş Akış Kontrolü ve Hata Ayıklama |
Planların Akışını Kontrol Etme Yolları |
| 13) |
İleri Düzey Plan Kavramları |
Bazı Faydalı Düğümler, İpuçları ve Püf Noktaları |
| 14) |
Final Projesi Geri Bildirimleri |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
3 |
| 2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
3 |
| 3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
3 |
| 4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
5 |
| 5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
4 |
| 6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
2 |
| 7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
| 8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
| 9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
4 |
| 10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
5 |
| 11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
4 |
| 12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
3 |