GAD2017 Game Development IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2017 Oyun Geliştirme I Güz 2 2 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, Unreal Engine 5'in (interaktif deneyimler ve/veya gerçek zamanlı eğitim simülasyonu, görselleştirme ve medya/eğlence kurumsal alanları yaratmak için endüstri lideri bir profesyonel gelişim aracı/editörü) temellerini kullanarak sağlam ve kapsamlı bir oyun geliştirme hattı anlayışı oluşturmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyun geliştirme süreci hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacaktır,
2. Bir oyunu temel öğelerine nasıl ayıracağınızı öğrenin ve her biri üzerinde ayrı ayrı çalışabilecek/düşünebilecektir,
3. Editör ile temel yetkinliğe tam bir giriş yapacaktır,
4. Motorun nasıl çalıştığını ve birinin projesini verimli bir şekilde yürütmesine yardımcı olmak için nasıl çalıştığını öğrenecektir,
5. Hataları ayıklamak için araçlar ve stratejiler hakkında bilgi edinecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, oyun geliştirme üzerine hem teorik hem de pratik uygulamaları içerir. Öğrencilerin derslerde öğretilen puanlarla kendi oyunlarını oluşturmaları gereken bir final projesi olacaktır. Unreal Engine 5'ün en temel yönleri anlatılacak ve öğrencilerin editör ile becerilerini sergilemek ve geliştirmek için kendilerine verilen projeleri tamamlamaları beklenecektir.

Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Vaka Çalışması, Proje, Problem Çözme, İşbirlikçi Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyun Geliştirmeye Giriş I & Unreal Engine Oyun Motoru Editör Arayüzü, Navigasyon, Motorun Genel Kullanımı
2) Unreal Engine Oyun Motoru Blueprint 101 Blueprint sistemine giriş
3) Temel Blueprint Programlama Kavramları Değişkenler, Operatörler, Olaylar, Fonksiyonlar
4) Aktör Sınıfları Oluşturma ve Kullanma Aktör Sınıfı Planları nasıl kullanılır ve bunlarla nasıl etkileşim kurulur
5) İnşa Senaryosu ve Etkinlikler İnşa Senaryosunu Anlamak ve Örnekler
6) Unreal Engine Oyun Motoru Oynanış Çerçevesi Sınıfları Çerçeveyi Oluşturmak için Ortak Sınıflar Hazırlanması
7) İzler Unreal Engine'de İzleri Kullanma
8) Vize Haftası
9) Unreal Hareketli Grafikler (UMG) Oyun için Arayüz Oluşturma
10) Kompleks Veri Tipleri 1 Dizi, Kümeler, Haritalar
11) Kompleks Veri Tipleri 2 Yapılar, Enumlar, Veri Tabloları
12) Gelişmiş Akış Kontrolü ve Hata Ayıklama Planların Akışını Kontrol Etme Yolları
13) İleri Düzey Plan Kavramları Bazı Faydalı Düğümler, İpuçları ve Püf Noktaları
14) Final Projesi Geri Bildirimleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Akenine-Möller, T., Haines, E., & Hoffman, N. (2018). Real-time rendering (4th ed.). A K Peters/CRC Press.
Lengyel, E. (2020). Mathematics for 3D game programming and computer graphics. Course Technology.
Diğer Kaynaklar: Unreal Engine Instructor Guide - https://www.unrealengine.com/en-US/educators/resources

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 3 % 35
Ara Sınavlar 2 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 10 4 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 3
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 4
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 4
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 5
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 4
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 3