DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD2017 | Oyun Geliştirme I | Güz | 2 | 2 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI |
Dersin Amacı: | Bu kursun temel amacı, Unreal Engine 5'in (interaktif deneyimler ve/veya gerçek zamanlı eğitim simülasyonu, görselleştirme ve medya/eğlence kurumsal alanları yaratmak için endüstri lideri bir profesyonel gelişim aracı/editörü) temellerini kullanarak sağlam ve kapsamlı bir oyun geliştirme hattı anlayışı oluşturmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Oyun geliştirme süreci hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacaktır, 2. Bir oyunu temel öğelerine nasıl ayıracağınızı öğrenin ve her biri üzerinde ayrı ayrı çalışabilecek/düşünebilecektir, 3. Editör ile temel yetkinliğe tam bir giriş yapacaktır, 4. Motorun nasıl çalıştığını ve birinin projesini verimli bir şekilde yürütmesine yardımcı olmak için nasıl çalıştığını öğrenecektir, 5. Hataları ayıklamak için araçlar ve stratejiler hakkında bilgi edinecektir. |
Bu ders, oyun geliştirme üzerine hem teorik hem de pratik uygulamaları içerir. Öğrencilerin derslerde öğretilen puanlarla kendi oyunlarını oluşturmaları gereken bir final projesi olacaktır. Unreal Engine 5'ün en temel yönleri anlatılacak ve öğrencilerin editör ile becerilerini sergilemek ve geliştirmek için kendilerine verilen projeleri tamamlamaları beklenecektir. Ders yüz yüze yapılacaktır. Yüz yüze derslerde dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatleri içerisinde dersi sınıfta takip etmeleri beklenmektedir. Ders anlatımı, tartışma ve problem çözme yaklaşımlarını kullanmanın yanı sıra vaka çalışmaları, uygulama, gözlemler ve projeler de derse katkı sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Game Development I & Unreal Engine | Editor Interface, Navigation, General Use of Engine |
2) | Unreal Engine Blueprint 101 | Introduction to Blueprints |
3) | Basic Blueprint Programming Concepts | Variables, Operators, Events, Functions |
4) | Building and Using Actor Classes | How to use Actor Class Blueprints, and how to interact with them |
5) | Construction Script and Events | Understanding Construction Script and Examples |
6) | UE Gameplay Framework Classes | Common Classes to Create the Framework |
7) | Traces | Using Traces in Unreal Engine |
8) | Midterm Week | |
9) | Unreal Motion Graphics (UMG) | Creating UI for a Game |
10) | Complex Data Types 1 | Array, Sets, Maps |
11) | Complex Data Types 2 | Structures, Enums, Data Tables |
12) | Advanced Flow Control and Debugging | Ways to Control the Flow of Blueprints |
13) | Advanced Blueprint Concepts | Some Useful Nodes, Tips and Tricks |
14) | Final Project Feedbacks |
Ders Notları / Kitaplar: | Unreal Engine Instructor Guide |
Diğer Kaynaklar: | Real-time Rendering (Tomas Akenine-Mo ̈ller, Eric Haines, Naty Hoffman) Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics (Eric Lengyel) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 3 | % 35 |
Ara Sınavlar | 2 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 153 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 3 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 3 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 3 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 5 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 4 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 2 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 3 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 3 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 4 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 5 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 4 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 3 |