GAD2017 Game Development IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2017 Oyun Geliştirme I Güz 2 2 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI
Dersin Amacı: Bu kursun temel amacı, Unreal Engine 5'in (interaktif deneyimler ve/veya gerçek zamanlı eğitim simülasyonu, görselleştirme ve medya/eğlence kurumsal alanları yaratmak için endüstri lideri bir profesyonel gelişim aracı/editörü) temellerini kullanarak sağlam ve kapsamlı bir oyun geliştirme hattı anlayışı oluşturmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyun geliştirme süreci hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacaktır,
2. Bir oyunu temel öğelerine nasıl ayıracağınızı öğrenin ve her biri üzerinde ayrı ayrı çalışabilecek/düşünebilecektir,
3. Editör ile temel yetkinliğe tam bir giriş yapacaktır,
4. Motorun nasıl çalıştığını ve birinin projesini verimli bir şekilde yürütmesine yardımcı olmak için nasıl çalıştığını öğrenecektir,
5. Hataları ayıklamak için araçlar ve stratejiler hakkında bilgi edinecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, oyun geliştirme üzerine hem teorik hem de pratik uygulamaları içerir. Öğrencilerin derslerde öğretilen puanlarla kendi oyunlarını oluşturmaları gereken bir final projesi olacaktır. Unreal Engine 5'ün en temel yönleri anlatılacak ve öğrencilerin editör ile becerilerini sergilemek ve geliştirmek için kendilerine verilen projeleri tamamlamaları beklenecektir.

Ders yüz yüze yapılacaktır. Yüz yüze derslerde dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatleri içerisinde dersi sınıfta takip etmeleri beklenmektedir. Ders anlatımı, tartışma ve problem çözme yaklaşımlarını kullanmanın yanı sıra vaka çalışmaları, uygulama, gözlemler ve projeler de derse katkı sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to Game Development I & Unreal Engine Editor Interface, Navigation, General Use of Engine
2) Unreal Engine Blueprint 101 Introduction to Blueprints
3) Basic Blueprint Programming Concepts Variables, Operators, Events, Functions
4) Building and Using Actor Classes How to use Actor Class Blueprints, and how to interact with them
5) Construction Script and Events Understanding Construction Script and Examples
6) UE Gameplay Framework Classes Common Classes to Create the Framework
7) Traces Using Traces in Unreal Engine
8) Midterm Week
9) Unreal Motion Graphics (UMG) Creating UI for a Game
10) Complex Data Types 1 Array, Sets, Maps
11) Complex Data Types 2 Structures, Enums, Data Tables
12) Advanced Flow Control and Debugging Ways to Control the Flow of Blueprints
13) Advanced Blueprint Concepts Some Useful Nodes, Tips and Tricks
14) Final Project Feedbacks

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Unreal Engine Instructor Guide
Diğer Kaynaklar: Real-time Rendering (Tomas Akenine-Mo ̈ller, Eric Haines, Naty Hoffman)
Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics (Eric Lengyel)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 3 % 35
Ara Sınavlar 2 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 3
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 4
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 4
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 5
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 4
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 3