LAW3004 International Maritime Law and SustainabilityBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3004 Uluslararası Deniz Hukuku ve Sürdürülebilirlik Bahar 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ERTAN DEMİRKAPI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. İLKER KADRİ BAŞARAN
Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Birleşmiş Milletler'in 2030 denizlerde sürdürülebilir kalkınma hedefini Uluslararsı Deniz Hukuku ve Kuresel Isınma konseptleri içerisinde anlamak ve analiz etmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) BM nin 2030 denizlerde sürdürülebilirlik hedeflerini anlar,
2) Uluslararası deniz ve çevre kurallarından haberdar olur,
3) Mavi ekonominin ne demek olduğunu anlar,
4) Kutup bölgelerinden, özellikle de Arktik'in ekonomik, politik ve hukuki yapısından haberdar olur,
5) Uluslararsı düzenleme yapabilecek kurum ve kuruluşları, bunların özellikleri ve yetkilerini anlar,
6) Küresel ısınma ve iklim değişikliği kavramlarını, bunların global etkilerini, ve hukuki yansımalarını anlar,
7) Enerji yatırımlarını, bunların gelecekte sürdürülebilir alternatiflerini ve finansman modellerini anlar,
8) ingilizce konuşma ve yazma yeteneğini geliştirir.

Dersin İçeriği

Özellikle küresel ısınma çerçevesinde sürdürülebilir kutup yönetimi başta olmak üzere, BM nin 2030 hedefleri doğrultusunda deniz alanlarının çoklu kullanımında (deniz taşımacılığı, petrol ve gaz arama/çıkarma faaliyetleri, balıkçılık vb.) bio-çeşitliliğin ve ekosistemin nasıl koruma altına alınabileceği, ülkelerin bu anlamda deniz alanlarındaki yetki ve hukuki sorumluluklarının neler olduğu, ülkeler haricinde hangi kurum ve kuruluşların bu süreci yönetmekte oldugu, ve son olarak bu alanda dünyadaki güncel gelişmelerin takibi dersin içeriğini oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) BM 2030 hedefleri çerçevesinde denizlerde sürdürülebilirlik düşüncesinin tanımı,
2) Küresel Isınma ve İklim Değişikliği terimlerinin karşılaştırmalı anlatımı,
3) Aktik Okyanusu ve değişim,
4) Kutup Bölgelerinin karşılaştırılması (Arktik ve Antartik),
5) Arktik'teki Mavi Ekonomi (taşıma, petrol ve gaz, balıkçılık, turizm vb.),
6) Arktik Okyanusu Yönetim Modeli (Dogu Akdeniz ile Kıyaslama),
7) Sürdürülebilir Taşımacılık ve Polar Code,
8) Arktik Okyanusunun sahibi kim? (Deniz yetki alanları, kıta sahanlığı talepleri ve uyuşmazlıklar),
9) Arktikteki enerji rezerveleri ve alternatif yenilenebilir enerji kaynakları,
10) Yeşil Finans kavramı ve sürdürülebilir yatırım,
11) Deniz seviyesinin yükselmesi ve hukuki sonuçları,
12) Plastik atık ve denizlerin korunması,
13) Açık denizler ve Bio-çesitlilik Konvensiyonu,
14) Çoklu Deniz Alanı Kullanımında Planlı Regülasyon Modeli.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notlarını kendim hazırlıyorum. Norvec Kutup Araştırmaları Enstitüsü ile Arktik araştırmaları yapıyor ve bolgeyi periyodik olarak ziyaret ediyorum. 2023 yılına kadar Norveçliler ile Svalbard adasında bilimsel arastirmalar yapacağım, tecrübelerimi öğrencilere aktaracağım.
I will prepare the class notes. I work closely with the Norwegian Polar Institute. I will continue working with them as I have an agreement to join their research activities in the Arctic (Svalbard) untill 2023. Therefore, I will be sharing my experience gained throught this international collobaration with the class.
Diğer Kaynaklar: Kendi makalelerim ile birlikte elimdeki sayısız kitap ve uluslararası bilimsel yayın.
My own articles. And the countless books and scientific articles I have in my personal library.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.